Artykuł sponsorowany Czym jest asfalt na zimno i kiedy się go stosuje?

Czym jest asfalt na zimno i kiedy się go stosuje?

W przypadku niewielkich napraw drogowych konieczne jest użycie asfaltu. Aby uniknąć stosowania ciężkiego sprzętu i dużej ilości tego materiału, można skorzystać z mieszanki bitumicznej w formie workowanej. Asfalt na zimo posiada liczne zalety i nie wymaga zaawansowanych umiejętności, by prawidłowo go zastosować. Sprawdź, czym jest asfalt na zimno, jakie są zalety mieszanki i jak prawidłowo ją nałożyć.

Co to jest asfalt na zimno?

Asfalt kładziony na zimno to specjalnie przygotowana masa bitumiczna, czyli mieszanka kruszywa, lepiszcza i wypełniacza stosowana w budownictwie drogowym, która nie wymaga podgrzewania przed użyciem. Aby uzupełnić ubytek lub naprawić dziurę w nawierzchni przy użyciu asfaltu na zimno nie są potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia, rozwiązanie to znalazło się wielu zwolenników wśród firm zajmujących się drogownictwem.

Firmy oferujące asfalt na zimno, takie jak  Gutta Polska sp. z o.o., z reguły w swojej ofercie mają duże, 25 kg worki z masą asfaltową, przystosowaną do pojedynczych napraw na zimno. Dzięki temu w zależności od powierzchni i głębokości ubytku, w wygodny sposób można dozować masę asfaltową w odpowiednio dobranej ilości.

Zalety stosowania asfaltu w workach

Do najważniejszych zalet stosowania tego rozwiązania zaliczyć można szybkość i łatwość wykonywania napraw przy użyciu tej mieszanki bitumicznej, trwałe efekty po remoncie, wysoką przyczepność masy asfaltowej do nawierzchni bitumicznej i betonowej oraz wygodny transport i magazynowanie produktu.

Mieszankę asfaltową na zimno można stosować w bardzo szerokim zakresie temperatur, a co za tym idzie, nadaje się do stosowania przez cały rok. Zaletą tego rozwiązania jest niewątpliwie szeroki zakres zastosowań - asfalt na zimno w workach może być użyty do napraw i regeneracji ubytków w nawierzchniach jezdni, ulic i dróg zarówno publicznych, jak i  prywatnych. Doskonale sprawdzi się także przy naprawie:

  • dojazdów i podjazdów,
  • parkingów,
  • chodników,
  • przejść,
  • dróżek osiedlowych,
  • alei parkowych,
  • bulwarów i skwerów.

Tak popularna mieszanka bitumiczna sprawdzi się także przy konserwacji przejazdów tramwajowych i kolejowych, likwidacji pozostałości przekopów oraz reperacji nawierzchni w pobliżu kratek ściekowych, studzienek kanalizacyjnych i rewizyjnych.

Nakładanie asfaltu na zimno

Używanie mieszanki asfaltu na zimno znacznie przyspiesza proces napraw drogowych, w tym latania dziur. Przy zastosowaniu odpowiedniej techniki działanie to nie wymaga długiego blokowania ruchu drogowego. Proces nakładania asfaltu na zimno podzielić można na 4 etapy. Dobę przed planowanym rozpoczęciem prac powinno się umieścić materiał w miejscu o temperaturze między 15-25°C. Ułatwi to późniejsze zgęstnienie masy i przyspieszy czas schnięcia.

Pierwszym etapem prac, odbywającym się jeszcze przed przystąpieniem do właściwego wypełnienia ubytku jest usunięcie wszystkich kamieni, piasku i inne luźne elementy, z wnętrza wyrwy, aby zachować jak najlepszą przyczepność. Następnie ubytek należy wypełniać stopniowo poprzez 4-centymetrowe warstwy, rozprowadzanie i wyrównywanie. Kolejnym etapem procesu jest ubijanie masy – ręcznie lub przystosowanym do tego ubijakiem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas