Materiał Partnera Bariery łańcuchowe, a bezpieczeństwo ruchu

Bariery łańcuchowe, a bezpieczeństwo ruchu

Miasto jest w ciągłym ruchu. Samochody, autobusy, tramwaje czy rowery cały czas się poruszają, a znajdujący się w nich ludzie pokonują drogę do pracy, szkoły czy domu. Ta ciągła niestałość musi być jakoś regulowana, aby nie przerodziła się w chaos. Miejsca, w których natężenie ruchu jest szczególnie duże, muszą być dobrze chronione. Jednym z wprowadzających ład elementów jest bariera łańcuchowa, która odgradza ulicę od chodnika.

Czemu służą bariery łańcuchowe?

Bariery łańcuchowe są często spotykanym elementem miejskiego krajobrazu w szczególnie zatłoczonych i zakorkowanych miejscach. Wiadomo, że ruch samochodów i transportu publicznego jest tam nieustanny, dlatego piesi powinni być jeszcze bardziej uważni niż zwykle. Jednak na najbardziej uczęszczanych trasach również oni nie mają dużego komfortu. Chodnik okazuje się często zbyt wąski, żeby wszyscy mogli iść swobodnym krokiem i w miejskiej dżungli trzeba czasem wbrew woli i przepisom zejść na jezdnię, bo inaczej się po prostu nie da. Takie sytuacje są bardzo niebezpieczne – niekoniecznie dla tych, którzy zepchnęli pieszego z chodnika, ale dla niego samego oraz kierowców przejeżdżających obok samochodów – już bez wątpienia tak. Aby uniknąć ryzyka, najlepiej jest odgrodzić jezdnię od chodnika, a chodnik od trawnika. Dzięki temu każdy będzie na pewno poruszał się w przestrzeni, w której poruszać się powinien.

Bariery łańcuchowe znacznie wzmacniają bezpieczeństwo pieszych. Sprawiają, że kierowcy nie muszą aż tak zwracać uwagę na to, czy nikt nie schodzi z chodnika na jezdnię, a bezpieczni są również rowerzyści, których strefa ruchu także jest wydzielona. Te elementy są bardzo dobrze widoczne ze względu na charakterystyczny kolor słupków (zazwyczaj biało-czerwony), a łańcuchy u góry i u dołu sprawiają, że trzeba się mocno nagimnastykować, aby ominąć zabezpieczenie.

Gdzie można kupić bariery łańcuchowe?

Firmy takie jak Andros, które produkują pionowe i poziome oznakowanie drogowe, mają w ofercie również bariery, które mogą być jedno- lub dwułańcuchowe. Są malowane na biało, a czerwone pasy z folii odblaskowej sprawiają, że dobrze je widać nawet po zmroku. Ich wysokość po zamontowaniu to 1,1 metra, co powoduje, że trudno nad nimi przejść, a nawet przeskoczyć, więc zapewniają duże bezpieczeństwo. Oprócz tego solidne słupki są zabezpieczane metalowymi deklami, dzięki czemu nawet podczas obfitych opadów deszczu woda nie będzie się wlewać do środka. Warto wybrać zatem wysokiej klasy bariery łańcuchowe – są niezbędne obok ulic i chodników o dużym natężeniu ruchu.

Podziel się