Artykuł sponsorowany Sposób działania rekrutacji i selekcji w agencji pracy. Jak agencja znajdzie nam idealnych pracowników?

Sposób działania rekrutacji i selekcji w agencji pracy. Jak agencja znajdzie nam idealnych pracowników?

By możliwe było znalezienie odpowiednich pracowników, konieczne jest wyłonienie ich w procesie rekrutacji. Wymaga to jednak poświęcenia sporej ilości czasu, dlatego wiele firm decyduje się skorzystać z usług agencji pracy. Czytając ten artykuł, poznasz sposób działania takich miejsc, co ułatwi ci podjęcie decyzji o skorzystaniu z ich wsparcia w procesie rekrutacyjnym.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji?

Przede wszystkim rekrutacja prowadzona przez zewnętrzną firmę oszczędza nasz czas. Nie musimy bowiem przygotowywać i rozsyłać ogłoszeń informujących o poszukiwaniu pracownika, a także analizować aplikacji rekrutacyjnych nadsyłanych przez potencjalnych kandydatów. Wymagałoby to oddelegowania jednego z członków załogi firmy, który przecież powinien poświęcać się własnym obowiązkom. Dodatkowo kadra pracująca w agencjach śledzi bieżące trendy na rynku, może więc udzielić nam przydatnych informacji odnośnie sytuacji pracowniczej w danej branży. Dowiemy się, chociażby jak wiele jest chętnych do pracy na konkretnym stanowisku, jakie są średnie pensje oraz ile może potrwać rekrutacja. Co więcej, profesjonalne agencje pracy, na przykład SEP Peeters, mają już własne bazy z danymi osób poszukujących pracę. Może się więc okazać, że rekrutacja będzie błyskawiczna, gdyż firma taka posiada już kandydata, który idealnie odpowiada naszym wymaganiom.

Przebieg rekrutacji

Proces rekrutacyjny rozpoczyna się od określenia naszych potrzeb odnośnie poszukiwanego pracownika. Wybrana agencja musi bowiem poznać zakres jego zadań, możliwe do zaoferowania przez firmę zarobki czy też ewentualne szanse rozwoju. Następnie przechodzimy do poszukiwania odpowiednich kandydatów, co przeprowadza już sama agencja pracy. Może ona umieszczać ogłoszenia, analizować ogólnodostępne listy osób szukających pracy, a także korzystać ze wspomnianych wcześniej własnych baz danych. Kolejny etap to sporządzenie listy kandydatów spełniających określone założenia, by następnie skontaktować się z nimi celem przeprowadzenia wstępnego wywiadu. Pozwoli on wyeliminować część osób, by przekazać do firmy jedynie te zgłoszenia, które będą z jej punktu widzenia wartościowe. Oznacza to jednak dwie rozmowy kwalifikacyjne, gdyż jedna prowadzona jest przez agencję, a druga odbywa się we właściwej firmie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas