Artykuł sponsorowany Oryginalne logo firmy jako podstawa reklamy i promocji

Oryginalne logo firmy jako podstawa reklamy i promocji

Nowoczesne społeczeństwo posługuje się symbolami. Najlepszym dowodem na to są charakterystyczne ikony aplikacji mobilnych, które możemy łatwo rozpoznać. Ta sama zasada znajduje zastosowanie w budowaniu wizerunku firmy i reklamowaniu jej usług czy produktów. Potencjalni klienci o wiele szybciej zapamiętają oryginalne logo niż jakąkolwiek nazwę. Jak je stworzyć i gdzie umieszczać? O tym w artykule.

Współpraca z agencją reklamową

To podstawa skutecznych działań na gruncie budowania wizerunku firmy lub jej promowania. Z usług agencji reklamowych korzystają nie tylko duże korporacje, ale również małe, lokalne przedsiębiorstwa. To najlepsze miejsce, by udać się w celu zaprojektowania logo, a następnie stworzenia materiałów reklamowych, na których będzie ono umieszczane.

Studia reklamy, takie jak katowicka pracownia Dass, oferują przede wszystkim doradztwo. Specjaliści z branży są w stanie zaproponować najskuteczniejsze dla danego rodzaju działalności rozwiązania. Nieco inaczej bowiem reklamować się będzie salon kosmetyczny, a inaczej warsztat samochodowy.

Logo firmy tworzone jest w kilku celach. Pierwszym i najważniejszym jest odróżnienie przedsiębiorstwa od konkurencji oraz pokazanie indywidualności. To także fundament budowania identyfikacji wizualnej – symboli i wzorów, z jakimi firma będzie kojarzona. Ponadto może służyć wskazaniu priorytetów przedsiębiorstwa, jej cech czy cenionych wartości.

Projektowanie logo to ważna część projektowania graficznego, jakie stanowi podstawę reklamy. Określa specyfikę i charakter firmy za pomocą znaku, który powinien być ponadczasowy, jednak jeśli firma zmienia swoje podejście, priorytety czy też działalność, zazwyczaj dokonuje się zmiany logo.

Gdzie umieszczać logo?

Profesjonalnie wykonane przez studio reklamy logo powinno znajdować się na wszystkich materiałach firmowych, jakie trafiają do rąk klientów lub wykorzystywane są do promowania przedsiębiorstwa. Oznacza to, że powinno ono znaleźć się przede wszystkim przy wejściu do firmy – na przykład stworzone za pomocą kasetonów reklamowych czy liter przestrzennych. Pamiętajmy jednak, aby było ono czytelne, znaczące, oryginalne i użyteczne – tylko tak będzie mogło pełnić przypisaną mu funkcję.

Logo powinno znaleźć się na wizytówkach pracowników czy samego przedsiębiorstwa. Dobrze jest umieszczać je na ulotkach oraz plakatach, które wręczamy potencjalnym klientom. Nie może zabraknąć go na wszelkiego rodzaju giełdach czy targach branżowych, gdzie we wspólnej przestrzeni współistnieją konkurencyjne podmioty. Warto też umieścić logo w reklamie na samochodzie firmowym, jeśli charakter prowadzonej działalności wymaga używania pojazdu. Powinno się ono znaleźć również na gadżetach reklamowych – kubkach, koszulkach, smyczach i torbach – dzięki temu zwiększy się zasięg działań promocyjnych firmy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas