Artykuł sponsorowany Logo czy logotyp – jakie są różnice

Logo czy logotyp – jakie są różnice

Logotyp i logo to dwa pojęcia, które są wykorzystywane zamiennie. Niestety jest to błąd. Często mylimy je w mowie potocznej, ale też podczas pracy nad identyfikacją wizualną firmy. Warto zaznajomić się z zasadami ich funkcjonowania, sposobem kreacji, aby w przyszłości nie było nieporozumień. W przypadku, jeśli chcemy popracować nad identyfikacją wizualną firmy, warto skorzystać z pomocy agencji reklamowej, która przygotuje odpowiednie materiały.

Cechy logotypu

Firmy, aby odróżniały się na rynku tworzą własną identyfikację wizualną. Logotyp ma za zadanie wyróżnić markę na tle konkurencji. Właściciele firm często rejestrują logotypy, jako znaki towarowe, co pozwala na ochronę prawną przed ich kopiowaniem oraz wzmacnia ich unikatowy charakter. Logotyp definiuje się, jako przekaz tekstowy, który jest ujęty w spójnej kolorystyce względem całości identyfikacji marki. Jest to, więc słowo jak „nike” czy „reebok”, którego zadaniem jest przyciągać wzrok klientów i uzupełniać całość logo. Logotyp posiada własną typografię, spójną kolorystykę względem logo, niezmienny rozstaw liter i niezmienny font.

Czym jest logo?

Termin logo zawiera takie elementy jak znak graficzny zwany sygnetem oraz przekaz tekstowy – logotyp. Logotyp to zazwyczaj praca grafika lub zatrudnionych do jego przygotowania agencji reklamowej. Przy projektowaniu logotypu oraz logo należy mieć na uwadze to, gdzie będą one publikowane i czemu ma ono służyć. Logo powinno być reprezentatywne, odwoływać się do wartości marki, ale przede wszystkim powinno się z nią kojarzyć. Przy projektowaniu można posługiwać się symbolem, kolorystyką lub dostosować do aktualnych trendów. Często ma to miejsce w przypadku rebrandingu, czyli odświeżenia wizerunku firmy. Tworzona jest wtedy nowa, odmieniona koncepcja logo, które w swojej stylistyce nawiązuje oczywiście do poprzedniej identyfikacji. Granica pomiędzy logiem, a logotypem jest niewielka, co jest powodem częstego mylenia obu tych pojęć. Jest to związane z tym, że występują one obok siebie i tworzą wspólny element identyfikacji wizualnej firmy.  Dlatego, najłatwiej skojarzyć logo, jako grafikę w formie symbolu marki, natomiast logotyp, jako tekst, który w logo jest zawarty. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas