Artykuł sponsorowany Logo - nie bagatelizuj siły odpowiednio zaprojektowanego znaku firmowego

Logo - nie bagatelizuj siły odpowiednio zaprojektowanego znaku firmowego

Prowadzenie firmy to w dzisiejszych czasach niemałe wyzwanie, które wymaga sporego nakładu czasu i pracy, aby zapewnić przedsiębiorstwu rozpoznawalność, a w konsekwencji rozwój. Warto przy tym pamiętać, że ilość składowych wpływających na rozpoznawalność firmy jest dość duża, przy czym nie sposób pominąć wpływu jaki na identyfikację przedsiębiorstwa oraz podkreślenie jego indywidualności, a także wyróżnienie na tle konkurencji, ma odpowiednio zaprojektowane logo firmy.

Logo a marka firmy

Co do tego, że rozpoznawalne logo to niezwykle potężne narzędzie marketingowe, nie trzeba nikogo przekonywać. Warto przy tym pamiętać, że może być ono również znakiem różnorodnych organizacji i pełni głównie funkcję identyfikacyjną, stanowiąc punkt orientacyjny dla klienta. Dobrze wykonany projekt logo będzie rozpoznawalny – pozwoli się też łatwo zapamiętać i wywoła odpowiednie skojarzenia, co jednocześnie umożliwi szybką i łatwą komunikację z odbiorcami. Dlatego też powinno ono być ponadczasowe, czytelne w komunikacji i stabilne w formie. Warto zatem pamiętać, że odpowiednio zaprojektowany znak graficzny marki powinien spełniać następujące funkcje:

  • fatyczną – czyli przyciągnięcie uwagi (formą, kolorystyką lub towarzyszącym hasłem),
  • poznawczą – rozszerzającą zasób wiedzy odbiorcy o danej marce (jej nazwie, branży lub zakresie działania),
  • wyróżniającą produkt lub firmę na tle konkurencyjnych działalności,
  • gwarancyjną – czyli dawać konsumentowi gwarancję powiązania produktu lub usługi z konkretną marką, zapewniając o ich oryginalności i jakości,
  • emocjonalną – gdzie zawarty w logo przekaz powinien wzbudzać określone emocje i nieść ze sobą wartości marki.

Projekt logo w rękach specjalistów

Planując stworzenie nowego logo lub zmianę już istniejącego znaku graficznego marki należy mieć świadomość, że w jego skład wchodzi przede wszystkim sygnet (część graficzna logo) oraz logotyp (graficzna interpretacja tekstu). Dodatkowo może pojawić się tu również tagline stanowiący zazwyczaj dodatkowy slogan reklamowy.

Opracowanie projektu firmowego logo nie należy do najłatwiejszych, a co za tym idzie, biorąc pod uwagę znaczenie znaku towarowego w szeroko pojętych działaniach firmy, warto jego opracowanie zlecić doświadczonemu grafikowi, takiemu jak specjaliści z firmy Aroart Arkadiusz Konieczny. Wynika to faktu, że w przypadku tworzenia logo nie działa zasada „im więcej tym lepiej”, a co za tym idzie projektując tego typu grafikę należy pamiętać, aby była ona:

  • oryginalna i czytelna – przykuwająca uwagę i łatwa do zapamiętania o prostej oraz przejrzystej konstrukcji,
  • uniwersalna kolorystycznie – czyli zdecydowanie lepiej zrezygnować z różnego rodzaju „fajerwerków” graficznych (gradienty, cienie, rozbłyski, itp.), które nie zawsze są wystarczająco czytelne na ekranie monitora, na wydrukach lub przy wykonywaniu grawerunków. Warto tu postawić na prostsze kolory z uwzględnieniem możliwości prezentowania logo także w czerni lub bieli,
  • dopasowana tematycznie do rodzaju działalności prowadzonej przez firmę oraz ponadczasowa (przygotowana tak aby logo mogło pełnić swoją funkcję przez wiele lat),
  • skalowalna i wielozadaniowa – gdzie projekt od strony technicznej powinien być opracowany w sposób umożliwiający dostosowanie go do różnego rodzaju nośników, a co za tym idzie powinien być on na tyle elastyczny, aby jego skalowanie przebiegało z zachowaniem pierwotnej i rozpoznawalnej oraz wyrazistej postaci. Dlatego też logo powinno być przygotowane w wersji wektorowej, a dodatkowo wskazane jest aby posiadało ono swoją księgę znaku.

Logo to niezwykle ważny element w firmie dający możliwość szybkiego przekazywania konsumentowi wiążących się z daną marką korzyści zarówno racjonalnych i funkcjonalnych, jak i symbolicznych, umożliwiając jednocześnie oddziaływanie na proces decyzyjny nabywcy, ułatwiając mu rozpoznanie oferty, marki i prowokując określone emocje z nią związane.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas