Artykuł sponsorowany Jak reklamować swoją firmę poza Internetem?

Jak reklamować swoją firmę poza Internetem?

Mimo zmian zachodzących w sposobach docierania do potencjalnych klientów i wielkiego znaczenia przykładanego do obecności firm w Internecie tradycyjne metody promocji i reklamy nadal cieszą się dużą popularnością. Nie jest to jednak spowodowane sentymentami, a ich wciąż wysoką efektywnością, które idzie w parze z umiarkowanymi kosztami ich wyprodukowania.

Czy druki reklamowe w erze Internetu wciąż się przydają?

Internet to przestrzeń, która jest intensywnie wykorzystywana w celach reklamowych i promocyjnych. Większość firm ma w nim swoje strony, prowadzi profile na popularnych portalach społecznościowych, posługując się Facebookiem czy Instagramem. W wielu przypadkach za pośrednictwem sieci można bezpośrednio zamawiać produkty i usługi. Mimo tego, że znaczenie Internetu jest bardzo duże, trzeba pamiętać, że większość transakcji ma wymiar materialny, a przesyłane produkty wymagają opakowań, instrukcji obsługi czy choćby ulotek zawierających ważne informacje. Do prowadzenia działalności poza światem cyfrowym konieczne są także tradycyjne sposoby reklamy – podkreśla przedstawiciel firmy PrintShop Kuźnia, która specjalizuje się w druku cyfrowym i produkcji gadżetów reklamowych.

Sposobów na reklamę poza Internetem jest wiele, jednak nie wszystkie są równie dostępne ze względu na barierę związaną z wysokimi kosztami. Metody, które pozwalają na dotarcie do sporej liczby potencjalnych klientów, nie muszą być jednak drogie. Jednym z niezawodnych sposobów na niedrogą, lecz skuteczną reklamę jest druk ulotek. Choć wydawać by się mogło, że taka forma zachęcania do korzystania z usług lub produktów jest mało efektywna, to warto sobie uświadomić, że na ulotce wzrok potencjalnego klienta zatrzymuje się dłużej niż na przewijanych machinalnie postach w mediach społecznościowych czy reklamie umieszczanej na stronie internetowej.

Ważną zaletą wszelkiego rodzaju druków reklamowych jest fakt, że są one dla klientów łatwo dostępne. Reklama widziana w sieci „żyje” dopóty, dopóki na nią patrzymy. Gdy ją przewiniemy szanse, że trafimy na nią ponownie, są bardzo małe. Inaczej jest z ulotkami – choć nikt nie kolekcjonuje takich druków, to klient zainteresowany produktem lub usługą może ją łatwo schować i obejrzeć ponownie, by sprawdzić, czy oferta odpowiada jego potrzebom. Nie można też zapominać, że taka forma reklamy jest dostępna przy niedużych kosztach. Kampania w Internecie jest o wiele droższa, a dla mniejszych firm często zupełnie niedostępna.

Gadżety reklamowe i upominki

Materiały reklamowe to jednak nie tylko ulotki. Bardzo przydatne są również wszelkiego rodzaju materiały, które można wyeksponować w punkcie sprzedaży tzw. POS. Umieszczenie w punkcie usługowym lub miejscu, gdzie obsługuje się klientów, atrakcyjnego wielkoformatowego plakatu może być świetnym sposobem na przykucie uwagi, zainteresowanie klientów ofertą czy stworzenie odpowiedniej atmosfery. Wywieszanie plakatów to także sposób na informowanie o promocjach czy dostępnych nowościach.

Równie efektywne będzie wykorzystywanie gadżetów reklamowych. Bardzo dobrze sprawdzają się kubki z nadrukami – standardem są kubki z logiem i nazwą firmy, które nadają się również na rozdawane kupującym gratisy. Poza kubkami do nadruku praktyczne okażą się torby bawełniane, na których można umieścić dowolny nadruk. Można je wykorzystywać zarówno do pakowania sprzedawanych produktów, jak i oferować jako nagrody czy gratisy. Wielką zaletą tego rodzaju materiałów reklamowych jest fakt, że klienci na ogół wykorzystują je przez dłuższy czas. W przypadku kubków oznacza to, że nazwę firmy będą mieli przed oczyma np. przy piciu porannej kawy. Torby, jeśli będą wykorzystywane podczas zakupów, zobaczy znacznie szersze grono osób.

Żadna firma nie może się też obejść bez tradycyjnego elementu, jakim jest wizytówka. Choć wszystkie dane można zapisać w telefonie, potencjalny klient znacznie szybciej schowa w kieszeni niewielki kartonik, tym bardziej że znajdzie na nim nie tylko numer telefonu czy e-mail, ale także adres. Wizytówki znacznie lepiej kojarzą się też z konkretną firmą niż wprowadzony do telefonu numer. Umieszczone na nich logo ułatwia znalezienie szyldu z nazwą firmy. Poza funkcjami czysto reklamowymi eleganckie wizytówki są też sposobem na elegancki zaprezentowanie się innym osobom czy przykucie ich uwagi niebanalną formą.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas