Artykuł sponsorowany Identyfikacja wizualna firmy jej wizytówką

Identyfikacja wizualna firmy jej wizytówką

W Polsce działa wiele mniejszych jak i większych firm o różnym zasięgu. Niestety niektóre z przedsiębiorstw kompletnie zapomina o przygotowaniu własnej identyfikacji. To błąd! Jeśli chcemy, aby nasza firma odróżniała się w branży, niezbędne jest przygotowanie własnego logo, strony internetowej i akcydensów, które będą wizytówką prowadzonej działalności. Bez tego klient do nas nie dotrze, a firma po prostu nie będzie przynosić dochodów.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Na wizerunek każdej marki ma wpływ jej renoma, czyli pozytywne opinie o usługach i działalności firmy. Świadczy ona o jej rzetelności, wiarygodności i profesjonalizmie. Jednak równie ważne jest przygotowanie własnej identyfikacji wizualnej, która pozwoli klientowi łatwiej skojarzyć firmę i ją zapamiętać. Na spójną identyfikację firmy składa się:

  • logotyp
  • kolorystyka
  • krój liter
  • strój pracowników
  • akcydensy.

Logotyp firmy to najważniejszy element z całej identyfikacji wizualnej firmy. Powinien on zawsze znaleźć się na materiałach, którymi posługują się pracownicy oraz właściciele firmy. Należą wspomnianych materiałów należą:

  • wizytówki
  • papier firmowy
  • gadżety jak długopisy, smycze, biuwary i inne
  • samochody
  • tablice informacyjne
  • materiały prasowe
  • identyfikatory pracowników i gości.

Krótko mówiąc logotyp powinien znaleźć się na materiałach poligraficznych oraz wszystkich elementach, z których na co dzień korzystają pracownicy.

Oklejanie samochodów - dlaczego warto?

Na drogach spotkać można wiele pojazdów, które należą do firm z różnych branż. Niektóre z nich od razu mówią informują nas do jakiej firmy należą, a niektóre w ogóle. Dlatego w przypadku firm kurierskich lub przedsiębiorstw, które zatrudniają przedstawicieli handlowych warto pomyśleć również o oklejeniu samochodów. Ma to ogromne plus jakim jest zwiększenie rozpoznawalności firmy. Stojąc w długich korkach zwracamy uwagę na reklamy, a także samochody, które oklejone są w interesujący sposób. Przyciąga nas kolorystyka, logotyp, ale często informacje zamieszczone na samochodzie. Zdarza się, że jako potencjalni klienci poszukujemy firmy, która naprawi uszkodzenia w mieszkaniu, pomoże w założeniu ogrodu lub sklepu, w którym kupimy zdrową żywność. Jeśli nie wykorzystamy kontaktu od razu to na pewno w niedługim czasie staniemy się klientem firmy, które pojazd widzieliśmy na drodze.

Oklejaniem samochodów zajmują się wyspecjalizowane firmy, które w ramach świadczonych usług przygotują projekt grafiki zgodny z identyfikacją wizualną firmy i potrzebami klienta. Poza tym zazwyczaj na miejscu dokonują one wydruku na specjalnych foliach, a następnie okleją samochód. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas