Artykuł sponsorowany Czym są systemy kontroli dostępu i gdzie się je wykorzystuje?

Czym są systemy kontroli dostępu i gdzie się je wykorzystuje?

Nowoczesne rozwiązania techniczne pozytywnie wpływają na bezpieczeństwo. W związku z tym są one coraz powszechniej wykorzystywane w różnych miejscach. Kontrola dostępu ma za zadanie przede wszystkim nie dopuścić osób niepożądanych do konkretnych pomieszczeń czy stref. Jednak do narzędzi z jakich korzysta można zaliczyć nawet domofony i wideodomofony, w związku z czym na co dzień korzysta z niej wielu z nas. W dużych biurowcach jest to rozwiązanie powszechne, np. w firmach strzeże się w ten sposób danych wrażliwych, gdyż do pomieszczeń z aktami dostęp mają nieliczni pracownicy upoważnieni, a by się do nich dostać muszą skorzystać np. ze specjalnej karty lub klucza. Często jest to rozwiązanie, które dodatkowo rejestruje wejścia.

Jak działa kontrola dostępu?

Jeśli chodzi o system kontroli dostępu, to tak jak alarmy jest on rodzajem zabezpieczenia przed wtargnięciem, włamaniem czy zwyczajnie niepożądanym wejściem osoby nieupoważnionej. W budynkach wielorodzinnych najczęściej spotykamy go w formie domofonów, dzięki czemu udaje się znacząco lub całkowicie ograniczyć dostęp osób nie zamieszkujących w danym miejscu do wnętrza. W domach jednorodzinnych zdecydowanie częściej pojawiają się wideodomofony, które obecnie pozwalają kontrolować, kto stoi pod naszą bramą z poziomu smartfona, a nawet zdalnie odebrać. Wiele osób chwali to rozwiązanie, np. w sytuacjach gdy przyjedzie kurier a nas nie ma w domu. W firmach i biurowcach często pojawiają się specjalne wydzielone strefy. Pracownicy ze względu na kompetencje mają dostęp do określonych z nich. Najczęściej można wejść do nich wpisując specjalny kod na niewielkiej klawiaturze – jest on regularnie zmieniany. Inną opcją są specjalne karty, które dodatkowo pozwalają na rejestrowanie wejść.

Kiedy warto zdecydować się na kontrolę dostępu?

Systemy sygnalizacji napadu i włamania, czy właśnie kontrola dostępu to zdaniem specjalistów z firmy Pozorski Petra King wyjątkowo skuteczne rozwiązania, szczególnie w naszych miejscach pracy. Ważne dokumenty, gotówkę i inne cenne przedmioty powinniśmy bowiem przechowywać pod kluczem. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy regularnie przyjmujemy klientów. Wystarczy chwila nieuwagi, aby coś zniknęło z biurka, a udowodnienie czegokolwiek będzie wyjątkowo trudne, jeśli nie niemożliwe. Dlatego najlepiej jeśli tego rodzaju rzeczy przechowujemy za dodatkowymi zamkniętymi drzwiami, otwieranymi np. karta lub kodem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas