Materiał Partnera 4 powody, dla których warto wdrożyć system CRM w swojej firmie

4 powody, dla których warto wdrożyć system CRM w swojej firmie

W czasach, kiedy nowe technologie wkraczają niemal w każdą dziedzinę życia społecznego, coraz trudniej jest prowadzić firmę bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Wraz ze wzrostem liczby klientów, pracowników i projektów, wzrasta problem skutecznej koordynacji pracy. Może na tym stracić jej jakość. Szczególnie w erze, w której popularność zyskuje praca zdalna i freelancing, problem ten staje się coraz bardziej wyraźny. Naprzeciw niemu wychodzą specjalistyczne aplikacje webowe, czyli systemy CRM, mogące skutecznie usprawnić działanie przedsiębiorstwa.

Co to jest system CRM?

Jest to system, który pozwala na automatyzację procesów zachodzących w firmie, związanych zarówno z utrzymaniem i pozyskiwaniem klienta, jak i obsługą wewnętrznej działalności. System CRM wspomaga wymianę informacji i danych między poszczególnymi działami w przedsiębiorstwie, a także umożliwia przejrzyste kolejkowanie zadań i ich przydzielanie poszczególnym pracownikom.

Systemy CRM są coraz chętniej wykorzystywane przez właścicieli firm, którzy zyskują wgląd w aktualną sytuację firmy. W zależności od specyfiki wybranego systemu zarządzania, otrzymują możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest dany projekt, który z pracowników aktualnie nad nim pracuje i jaka część została już wysłana do klienta. Pozwala to zaoszczędzić cenny czas, który później można przeznaczyć na dalszy rozwój działalności.

Dlaczego warto korzystać z CRM?

Ostatnie lata to prawdziwy boom na rynku systemów CRM, które stanowią smakowity kąsek dla licznych przedsiębiorstw, nie tylko z branży informatycznej. Z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie tego typu systemami. Trend jest jasny. Jeśli nasza firma nie podąży za nim, prawdopodobnie pozostanie w tyle. Jakie jednak odniesiemy korzyści z wykorzystania systemu CRM?

  1. Transparentność – Wspomnieliśmy już wyżej o tym, że właściciel przedsiębiorstwa, które zainwestuje w CRM, zyska możliwość wglądu w działania swoich pracowników. Nie chodzi tu nawet o kontrolę nad ich poczynaniami, ale o trzymanie ręki na pulsie. Daje to nieocenioną możliwość szybkiego reagowania w razie wszelkiego rodzaju „pożarów”.
  2. Oszczędność – Zamiast zwoływać zebranie i tym samym przerywać pracę w swojej firmie, pracodawca może w prosty sposób sprawdzić, na jakim etapie znajduje się realizacja danego projektu. Jest to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy. W końcu zaoszczędzony czas można wykorzystać na kolejne zlecenia!
  3. Komunikacja – System CRM sprawdza się świetnie w firmach, gdzie poszczególne osoby realizujące projekt są od siebie oddalone, jak w przypadku podzespołów realizujących tylko część zlecenia lub freelancerów zatrudnionych do wykonania konkretnego dzieła. Każdy kolejny etap czy zmiana w realizacji projektu zanotowana zostanie przez system, co znacząco wpływa na jakość komunikacji między poszczególnymi zleceniobiorcami. Wiedząc, na jakim etapie są nasi współpracownicy, możemy lepiej zaplanować swoją pracę!
  4. Prostota – Systemy CRM są z założenia proste w obsłudze. W końcu ich zadaniem jest wspomaganie, a nie utrudnianie pracy przedsiębiorstwa. Co więcej, osoby przypisane do systemu CRM mają jasno zdefiniowane obszary edycji więc ryzyko, że ktoś „coś popsuje” jest niewielkie.

Aby iść z duchem czasu i wieść prym w swojej branży, nie należy bać się wdrażania nowoczesnych rozwiązań dla firm. Jednym z nich są systemy CRM. Jak pokazują powyższe przykłady, korzystanie z nich jest naprawdę proste, a może przynieść wiele korzyści.

Źródło: Software House davinci-studio.com


Podziel się