Materiał Partnera Wady i zalety jedzenia mięsa

Wady i zalety jedzenia mięsa

Jak każdy pokarm, także mięso ma swoje zalety oraz wady. To, co jemy, wpływa na nas w niewyobrażalnym stopniu – warto zatem zastanowić się, co ląduje na naszym talerzu. Mięso to ogromna kategoria różnego typu wyrobów i oczywiście różne jego rodzaje mają różną wartość odżywczą. Istnieje zatem mięso zdrowsze i mniej zdrowe. Warto poznać różnicę i przyjrzeć się najważniejszym faktom na temat mięsa.

Jak często powinniśmy spożywać mięso?

Dietetycy są zgodni – jeżeli spożywamy mięso, powinniśmy jeść je w niewielkich ilościach. Warto zastanowić się nad rezygnacją z mięsa do każdego obiadu, zastępując je alternatywą. Nie chodzi o to, by całkowicie wykluczyć mięso, ale aby nie wprowadzać do naszego organizmu nadmiaru kwasów tłuszczowych nasyconych, w które obfitują szczególnie wołowina i wieprzowina. Nie spożywając mięsa w trakcie każdego obiadu możemy także zaoszczędzić, kupując wyższej jakości produkty – pochodzące na przykład z masarni Herold. Jakość mięsa ma bowiem niebagatelny wpływ nie tylko na jego smak oraz walory odżywcze, ale także kwestie zdrowotne.

Podział mięsa na białe i czerwone

Większość miłośników mięsa słyszała o podziale na mięso czerwone oraz mięso białe. Dietetycy są zgodni co do tego, że mięso białe jest dużo zdrowsze od czerwonego. Podział jest jasny – mięso białe określane jest w ten sposób nie ze względu na jego barwę, ale zawartość i rodzaj tłuszczu. Do mięs czerwonych zaliczamy zatem kaczkę, gęś, wołowinę, wieprzowinę, koninę i baraninę. Mięsa białe to natomiast struś, cielęcina, królik, kurczak i indyk bez skórki. Mięsa białe są zdrowsze, ponieważ zawierają mniejszą ilością niekorzystnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych nasyconych, obfitują natomiast w kwasy tłuszczone nienasycone, które działają na nasz organizm bardzo dobrze.

Zalety mięsa

Warto przede wszystkim wiedzieć, że mięso jest najlepszym źródłem pełnowartościowego białka. W jego składzie znajdziemy wszystkie białka, które są niezbędne do budowy tkanek, a których sami nie potrafimy wytworzyć. Najlepsze jeśli chodzi o zawartość białka jest mięso nieżylaste, bez ścięgien i chude – takie jak chociażby rostbef wołowy albo kurczak. Mięso zawiera także najwięcej żelaza spośród wszystkich pokarmów dostępnych na rynki. Jest ono ponadto dużo lepiej przyswajalne niż żelazo zawarte w roślinach. Oprócz białka i żelaza w mięsie znajdziemy także sporo cynku i fosforu, a także magnez, miedź i siarkę. Nie bez znaczenia są także witaminy z grupy B, które trudno pozyskać z pokarmów roślinnych.

Podziel się