Materiał Partnera
Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie

Marzenie o nienagannej sylwetce lub chociaż poprawie obecnej kondycji i wyglądu to pragnienie znane każdemu z nas, dotyczy prawie każdego na pewnym etapie życia. Walka o nową lżejszą i lepiej wyglądającą wersję samego siebie jest jednym z częstszych postanowień noworocznych. Niezależnie od przyświecającej nam motywacji utrata zbędnych kilogramów z całą pewnością pójdzie nam na zdrowie. Musimy tylko pamiętać, o tym aby do zagadnienia odchudzania podejść z głową i odpowiedzialnie.

Zawalcz o piękną sylwetkę w mądry sposób

Mądre odchudzanie to zdrowe odchudzanie czyli takie, które wyjdzie naszemu organizmowi na dobre, nie będzie radykalne i nie przysporzy nam problemów zdrowotnych. Co więc należy robić, do jakich zasad warto się stosować, aby osiągnąć wymarzony cel, a równocześnie nie narazić się na nieprzyjemne konsekwencje zdrowotne ? Zarówno Internet jak i książkowe poradniki dietetyczne są źródłem niezliczonych teorii na ten temat. Dlatego szukając złotego środka, warto po prostu słuchać swojego organizmu i obserwować go i to jak reaguje na wdrażane plany dietetyczne i treningowe. Podstawą zdrowego odchudzania powinna być zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta. Odpowiednie zbilansowanie nie oznacza tu zupełnego ograniczenia i zaprzestania spożywania wybranych składników. Wprost przeciwnie mądra dieta pozwala na spożywanie różnych potraw i pokarmów przy zachowaniu odpowiednich proporcji, dzięki czemu dostarczamy organizmowi wszystkiego co jest mu potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Różnorodna dieta bez przesadnych wyrzeczeń i odstawiania grup pokarmów nie oznacza jednak przyzwolenia na słodycze i fast foody. Mówimy tu bowiem o spożywaniu wszystkiego co jest nam potrzebne, a nasz organizm z całą pewnością nie potrzebuje ogromnych ilości cukru i tłustego, przetworzonego chemicznie pożywienia. Jeśli samodzielne skomponowanie właściwego jadłospisu dietetycznego nas przerasta, warto skonsultować się w tym zakresie z dietetykiem.

Nie tylko dieta

Chcąc osiągnąć zakładane efekty i wymarzoną sylwetkę nie można skupiać się jedynie na samej diecie. Kluczem do sukcesu jest mądre i racjonalne połącznie diety i planu treningowego. Regularne ćwiczenia fizyczne pozwolą nie tylko na spalenie kalorii, ale także uregulują i przyspieszą metobolizm. Warto zadbać o to, aby swoje treningi oprzeć na aktywności fizycznej, która sprawia nam przyjemność. Poszukajmy ćwiczeń, które lubimy. Może będzie to bieganie albo jazda na rowerze, a być może zumba czy też ćwiczenia na trampolinach. Próbujmy i znajdźmy takie formy aktywności, które polubimy i które będą sprawiały nam radość. Dzięki temu zniwelujemy ryzyko znużenia treningami i porzucenia ich w wyniku braku dalszej motywacji. Jeśli doskwierają wam jakieś dolegliwości bólowe np.kręgosłupa, stawów, warto skonsultować plan treningowy z lekarzem ortopedą, który zaleci właściwy ruch w takiej sytuacji.

Zaufaj medycynie

W dzisiejszych czasach warto zaufać także współczesnej medycynie, która może stanowić świetne uzupełnienie i element wspomagający odchudzanie. Takim zabiegiem jest endermologia , dzięki której skutecznie uporamy się nie tylko z tkanką tłuszczową, ale także poprawimy wygląd skory i pozbędziemy się cellulitu. Zabieg ten wykonywany jest w formie masażu podciśnieniowego. Dzięki temu możemy aktywować spalanie tłuszczu w obszarach opornych, na których nie zaobserwowaliśmy efektów pomimo stosowania diety i regularnych ćwiczeń fizycznych. Zabieg daje wyraźny efekt wyszczuplenia i wymodelowania sylwetki. Sprawia również, że metabolizm przyspiesza dzięki temu organizm sprawnie pozbędzie się nie tylko tłuszczu, ale także zalegających w nim toksyn. Warto mieć na uwadze, że samodzielnie zabieg nie pozwoli na osiągnięcie spektakularnych efektów, ale jeśli potraktujemy go jako uzupełnienie całego planu odchudzania, opartego na dwóch silnych filarach : diecie i ćwiczeniach, możemy szybciej spełnić swoje marzenia o szczupłej sylwetce. Niezależnie od tego jakich efektów oczekujemy należy pamiętać, że mądre odchudzanie zakłada dochodzenie do zakładanej wagi stopniowo, metodą małych kroków. Dzięki temu nie narazimy na szwank naszego zdrowia i unikniemy efektu jojo.

Opracowanie:

Luxmed sp. z o.o. Centrum medyczne

Lublin , Radziwiłłowska 5

Podziel się