Materiał Partnera Udana impreza integracyjna –  o czym powinien wiedzieć pracodawca?

Udana impreza integracyjna – o czym powinien wiedzieć pracodawca?

O tym, że imprezy integracyjne pozytywnie wpływają na atmosferę w firmie oraz wydajność pracowników, nikogo nie trzeba przekonywać. >Świadczy o tym ogromna popularność tego rodzaju wydarzeń oraz bogata oferta hoteli i ośrodków, które możemy wykorzystać w tym celu. Sukces imprezy dla pracowników uzależniony jest jednak od kilku czynników. Jakich? Tego dowiecie się, czytając poniższy artykuł.

Jak zaplanować imprezę integracyjną?

Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi: z pomysłem. Co kryje się za tym hasłem? Przede wszystkim musimy ustalić cel imprezy dla pracowników. Jednym z nich będzie oczywiście integracja, ale warto połączyć ją z innymi działaniami. Warto przeprowadzić w ramach takiego eventu szkolenie – odpowiednio zaplanowane i zrealizowane samo w sobie będzie stanowiło świetną okazję do integracji. Dobrym rozwiązaniem będzie też zorganizowanie przy tej okazji konferencji, podczas której omówione zostaną ostatnie sukcesy firmy czy planowane przedsięwzięcia.

Ważnym aspektem udanej imprezy integracyjnej jest dowolność. O ile pracownicy nie mogą odmówić udziału w wyjeździe szkoleniowym, o tyle powinni mieć możliwość wyboru, w jaki sposób będą nawiązywać kontakty ze współpracownikami oraz w jakiej formie spędzać czas. W tej kwestii ogromną rolę odgrywa miejsce, w którym zorganizujemy event.



Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Imprezę integracyjną powinniśmy organizować poza siedzibą firmy. Jednym z powodów jest brak przestrzeni potrzebnej do zorganizowania takiego wydarzenia. Drugim – atmosfera. Otoczenie biura czy sali konferencyjnej nie sprzyja tego rodzaju rozrywkom. Nie sprawdzą się tu też puby czy kręgielnie, ponieważ nie zapewniają one swobody wyboru formy integracji i niejako zmuszają wszystkich do interakcji.

Najlepszym rozwiązaniem będzie hotel lub ośrodek wczasowy poza miastem, taki jak Pałac w Kobylnikach k. Kruszwicy. Oddalenie od „cywilizacji” sprzyja integrowaniu się grupy, wyciszeniu oraz relaksowi. W takim miejscu pracownicy będą mieli dostęp do licznych atrakcji – na przykład jazdy konnej, strzelnicy sportowej oraz wielu innych. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony firm na tego typu usługi, hotele uwzględniają organizacje imprez integracyjnych w swojej stałej działalności. W oddaleniu od miasta możemy też zaplanować ciekawe zajęcia grupowe w stylu gier plenerowych, które często przeprowadza się w ramach szkolenia.

Warto wybierać ośrodki, które mają w tym zakresie doświadczenie. W ocenie lokalu pomocne będą referencje pozostawione przez innych gości czy klientów. Sprawna organizacja jest bowiem kluczem do sukcesu wydarzenia.

Opracowanie:

Podziel się