Artykuł sponsorowany Najczęstsze błędy podatkowe popełniane przez przedsiębiorców

Najczęstsze błędy podatkowe popełniane przez przedsiębiorców

Podatki są świadczeniami bezzwrotnymi i przymusowym. Na rzecz państwa płacą je zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Zeznania podatkowe firm są na ogół bardziej skomplikowane niż te sporządzane przez zwykłych obywateli. Dlatego też można spotkać w nich różne błędy i nieprawidłowości. Nieporównywalnie częściej zdarza się to początkującym przedsiębiorcom. Jakiego rodzaju błędy podatkowe występują u nich najczęściej?

Niewłaściwy sposób opodatkowania

Na początku przedsiębiorcy zazwyczaj są przekonani, że im mniejsze podatki będą przez nich płacone, tym będzie to lepsze dla ich działalności. Takie podejście nie zawsze jest korzystne dla firmy. Właściciel za wszelką cenę podaje takie koszty, które normalnym trybem nie byłyby do nich zaliczone. Skutkiem tego jest konieczność przeprowadzania licznych korekt. Zajmuje to cenny czas, zarówno właścicielowi firmy, jak i Urzędowi Skarbowemu.

Początkujący przedsiębiorcy często wybierają niewłaściwy sposób rozliczania. Zwykle wynika to z niewiedzy na temat korzystnych dla firmy rozwiązań. W takim przypadku warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnego doradcy bankowego, takiego jak Kancelaria Podatkowa, który rzetelnie zajmie się finansami firmy i wybierze najkorzystniejszy dla niej sposób rozliczeń.

Koszty uzyskania przychodu o cechach wydatku osobistego

Jednym z najpowszechniejszych błędów jest przepisywanie osobistych wydatków na firmę. Bardzo często jest to robione jak najbardziej rozmyślnie. Jest to więc kupowanie samochodów dla członków rodziny na firmową fakturę, sprzętu komputerowego, a nawet mebli. Praktycznie każdą transakcję na siłę stara się przypisać wydatkom firmowym. Wszelkie koszty, które Urzędowi Skarbowemu wydają się nieuzasadnione, zostają zdyskwalifikowane.

Niedopilnowanie obowiązku wystawiania faktur i rachunków

Jeśli chodzi o wszystkie błędy podatkowe, brak wystawiania faktur i rachunków wynika tylko z niedbalstwa. Według ustawy o podatku VAT, tworzenie tych dokumentów jest konieczne. Niestety zwłaszcza początkującym przedsiębiorcom zdarza się ignorować ten obowiązek. Niesie to za sobą konsekwencje w postaci kary grzywny.

Inne, powszechne błędy

Corocznie przedsiębiorcom przydarzają się nieprawidłowości związane z udokumentowaniem zaliczek, odliczaniem strat, niedostarczeniem koniecznych załączników, a przede wszystkim ze wspólnym rozliczaniem się małżonków. Częstymi błędami są również te o charakterze formalnym, czyli braki podpisów, pominięte obowiązkowe pola na PIT-ach czy też błędy w PESEL-u.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas