Artykuł sponsorowany Jakich zasad utrzymania czystości należy przestrzegać w placówkach medycznych?

Jakich zasad utrzymania czystości należy przestrzegać w placówkach medycznych?

We wszystkich placówkach medycznych panuje rygorystyczny obowiązek utrzymania porządku i czystości. Wiąże się on z przeprowadzanymi w nich zabiegami i badaniami, a także zapewnieniem pacjentom oraz lekarzom pełnego bezpieczeństwa podczas przebywania w gabinetach. Sprzątanie takich miejsc jednak znacząco różni się od czyszczenia mieszkań czy firm. Jakich zasad utrzymania czystości należy więc przestrzegać w placówkach medycznych? Odpowiadamy!

Zasady sprzątania placówek medycznych

W każdej placówce medycznej panują ściśle wytyczone zasady dotyczące zachowania czystości, które mogą nieznacznie różnić się między sobą w zależności od obiektu. Niemniej nie są to te same reguły, które obowiązują podczas sprzątania firm czy domów prywatnych. Kliniki, przychodnie medyczne oraz gabinety lekarskie poza standardowym sprzątaniem powierzchni i sprzętów, wymagają także stosownej dezynfekcji pomieszczeń oraz narzędzi wykorzystywanych przez lekarzy. Służy to zachowaniu sterylnej czystości niezbędnej podczas przyjmowania pacjentów. Ponadto odpady szpitalne powinny być utylizowane w odpowiedni sposób.

Wykorzystanie odpowiednich sprzętów i środków

Sprzątanie przychodni zdrowia i innych placówek medycznych wymaga wykorzystania odpowiednich sprzętów, środków czystości i ochrony osobistej. Wszelkie prace muszą być przeprowadzane w gumowych rękawiczkach, które następnie są utylizowane oraz z wykorzystaniem sprzętów, które również są regularnie dezynfekowane. Detergenty, chemiczne środki czystości lub dezynfekujące muszą być jednocześnie skuteczne i bezpieczne, aby zagwarantowały pozbycie się bakterii, czynników zakaźnych oraz innych patogenów, a przy tym umożliwiały dalszą pracę lekarzom.

Zalety współpracy z zewnętrzną firmą sprzątającą

Dbanie o czystość w gabinetach lekarskich najlepiej zostawić więc profesjonalnym firmom sprzątającym, takim jak Green Point, które doskonale wiedzą, w jaki sposób sprzątać wszystkie wymagające przestrzenie. Do korzyści wynikających ze współpracy z taką agencją należy zaliczyć:

  • kompleksowe usługi,
  • realizację prac w dowolnie wybranych terminach i godzinach,
  • gwarancję doskonałych efektów,
  • bieżące uzupełnianie środków czystości,
  • przestrzeganie ustalonych procedur.

Decydując się na takie rozwiązanie, zyskasz pewność, że zarówno gabinety lekarskie czy zabiegowe, jak i pozostałe przestrzenie placówki medycznej, takie jak toalety, laboratoria, poczekalnie, korytarze oraz recepcje będą zachowane w porządku i czystości.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas