Jakich zasad utrzymania czystości należy przestrzegać w placówkach medycznych?
Usługi specjalistyczneWe wszystkich placówkach medycznych panuje rygorystyczny obowiązek utrzymania porządku i czystości. Wiąże się on z przeprowadzanymi w nich zabiegami i badaniami, a także zapewnieniem pacjentom oraz lekarzom pełnego bezpieczeństwa podczas przebywania w gabinetach. Sprzątanie takich miejsc jednak znacząco różni się od czyszczenia mieszkań czy firm. Jakich zasad utrzymania czystości należy więc przestrzegać w placówkach medycznych? Odpowiadamy!
Zasady sprzątania placówek medycznych
W każdej placówce medycznej panują ściśle wytyczone zasady dotyczące zachowania czystości, które mogą nieznacznie różnić się między sobą w zależności od obiektu. Niemniej nie są to te same reguły, które obowiązują podczas sprzątania firm czy domów prywatnych. Kliniki, przychodnie medyczne oraz gabinety lekarskie poza standardowym sprzątaniem powierzchni i sprzętów, wymagają także stosownej dezynfekcji pomieszczeń oraz narzędzi wykorzystywanych przez lekarzy. Służy to zachowaniu sterylnej czystości niezbędnej podczas przyjmowania pacjentów. Ponadto odpady szpitalne powinny być utylizowane w odpowiedni sposób.
Wykorzystanie odpowiednich sprzętów i środków
Sprzątanie przychodni zdrowia i innych placówek medycznych wymaga wykorzystania odpowiednich sprzętów, środków czystości i ochrony osobistej. Wszelkie prace muszą być przeprowadzane w gumowych rękawiczkach, które następnie są utylizowane oraz z wykorzystaniem sprzętów, które również są regularnie dezynfekowane. Detergenty, chemiczne środki czystości lub dezynfekujące muszą być jednocześnie skuteczne i bezpieczne, aby zagwarantowały pozbycie się bakterii, czynników zakaźnych oraz innych patogenów, a przy tym umożliwiały dalszą pracę lekarzom.
Zalety współpracy z zewnętrzną firmą sprzątającą
Dbanie o czystość w gabinetach lekarskich najlepiej zostawić więc profesjonalnym firmom sprzątającym, takim jak Green Point, które doskonale wiedzą, w jaki sposób sprzątać wszystkie wymagające przestrzenie. Do korzyści wynikających ze współpracy z taką agencją należy zaliczyć:
- kompleksowe usługi,
- realizację prac w dowolnie wybranych terminach i godzinach,
- gwarancję doskonałych efektów,
- bieżące uzupełnianie środków czystości,
- przestrzeganie ustalonych procedur.
Decydując się na takie rozwiązanie, zyskasz pewność, że zarówno gabinety lekarskie czy zabiegowe, jak i pozostałe przestrzenie placówki medycznej, takie jak toalety, laboratoria, poczekalnie, korytarze oraz recepcje będą zachowane w porządku i czystości.