Czyszczenie posadzki w sklepie wielkopowierzchniowym. Zadanie dla firmy sprzątającej
Usługi specjalistyczneCzy kiedyś myłeś (myłaś) podłogę w swoim domu? Prawdopodobnie tak. Teraz o tym nie myślisz, bo właśnie zostałeś kierownikiem sklepu wielkopowierzchniowego. Jednak zamknij oczy i wyobraź sobie, że stoisz na progu wielkiej hali: Ty z mopem w ręku i wiaderkiem detergentów obok. A przed Tobą setki metrów kwadratowych posadzki do sprzątania.
Kiedy mop nie wystarcza
Oblał Cię zimny pot, kiedy wizualizowałeś sobie mopa, wielką powierzchnię i siebie samego? Słusznie. Tak czułaby się Pani Sprzątaczka, gdybyś kazał jej „umyć podłogę”. Są zadania, które tylko z pozoru przypominają domowe czynności. Inne gabaryty i odmienne okoliczności sprawiają, że trzeba zastosować nowe technologie.
Firma sprzątająca dysponuje odpowiednim sprzętem i środkami czystości, aby powierzchnia lśniła, była wolna od zanieczyszczeń (w tym bakterii i wirusów), a nie tylko została „przemyta z wierzchu”. Co więcej, profesjonaliści usuwają zanieczyszczania, lecz samą posadzkę zostawiają w spokoju. Nie niszczą jej, a wręcz przeciwnie – konserwują i chronią przed nadmiernie szybkim, ponownym zabrudzeniem. Wszystko jest możliwe, gdy sprzątanie uzna się za formę sztuki, jak to się stało w firmie sprzątającej Clean-Art z Gdyni.
Sprzątanie dla zaawansowanych
Profesjonaliści od sprzątania biur, muzeów, klubów fitness, sklepów oraz wielu innych powierzchni, stosują rozmaite strategie, w zależności od tego, czego potrzebujesz Ty jako Klient. Jednak można przedstawić uproszczony schemat, stosowany np. do czyszczenia posadzek w Trójmieście:
nałożenie środka umożliwiającego efektywne ściągnięcie brudu,
szorowanie zabrudzonej powierzchni, ale nie szczotką ryżową przez Panią Sprzątaczkę, tylko odpowiednim sprzętem,
maszynowe zebranie brudnej wody,
neutralizacja użytej chemii, gdyż detergenty mają służyć do czyszczenia, a nie późniejszego podtruwania konsumentów,
nałożenie środka nabłyszczającego i polerowanie, co daje odpowiedni efekt wizualny.
Gdy zatrudniasz firmę sprzątającą, aby doprowadziła do porządku wielkopowierzchniową posadzkę, oprócz czystości, zyskujesz coś więcej. Po pierwsze, uzgadniana jest z Tobą pora wykonania zlecenia oraz czas, jaki zajmie usługa. Zatem sprzątanie nie zakłóca działalności biznesowej. Po drugie, zyskujesz Klientów. Ludzie chętniej przyjdą do sklepu emanującego świeżością i czystością. Nie chodzi o prosty fakt, że na dziale z napojami nie wdepną w rozlany sok. Trzeba, aby pomieszczenie było trwale utrzymane na odpowiednim poziomie higieny. W czasach pandemii jest to nie do przecenienia.