Artykuł sponsorowany Serwis i naprawa nadwozi plandekowych

Serwis i naprawa nadwozi plandekowych

Nadwozia plandekowe to jeden z najbardziej popularnych rodzajów nadwozi samochodów ciężarowych. Uniwersalność i prostota obsługi nadwozi skrzyniowo-plandekowych wpływa na częste stosowanie tych rozwiązań. Większość transportowanych towarów nie potrzebuje też innego rodzaju zabezpieczeń, a ponadto są one stosunkowo tanie. Prostota konstrukcji nie zabezpiecza jednak przed uszkodzeniami, dlatego nadwozia plandekowe wymagają profesjonalnego serwisu.

Kiedy plandeka wymaga naprawy?

Gdy w trasie plandeka ulegnie uszkodzeniu, jej naprawa może sprawić kierowcy wiele problemów. Brak materiałów i narzędzi do naprawy uszkodzenia może skutkować również uszkodzeniem towaru, a to już poważniejszy kłopot, bo może skutkować nawet karą finansową. Uszkodzenie plandeki to w najlepszym razie przestój, który skutkuje opóźnieniami w dostarczeniu przewożonego towaru. A niestety, mimo, że plandeki wykonane są z bardzo solidnych materiałów, narażone są na występowanie dużych przeciążeń, a czasem nawet oddziaływanie punktowych uderzeń kamieni czy nawet samego towaru, które mogą rozerwać materiał. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z serwisu naprawy plandek, który może świadczyć usługi mobilnie, choć częściej są one wykonywane stacjonarnie, w zakładzie produkcyjnym. Do najczęstszych powodów uszkodzenia plandeki dochodzi w wyniku:

  • rozcięcia przez ładunek,

  • rozcięcia przez gałęzie drzew wystające na drogę,

  • celowych rozcięć dokonanych przez złodziei,

  • wypadki, w wyniku których naczepa się przewróciła,

  • przejazdu pod zbyt niskim wiaduktem,

W tych ostatnich przypadkach naprawy wymaga nie tylko sama plandeka, ale często również stelaż nadwozia czy mechanizmy odsuwania dachu albo zapięcia plandeki.

Jak naprawia się pokrycia plandekowe?

Narzędzia wykorzystywane do naprawy plandek to przede wszystkim zgrzewarka oraz sztywna deska służąca jako podkład do zgrzewania, ale również nożyce do plandek, zakuwaki do okuć, preparaty do czyszczenia pokryć, wałki dociskowe, drabina i tym podobne. Wykonanie naprawy wymaga utwardzonego miejsca postoju, oświetlenia i dostępu do sieci elektrycznej, dlatego najwygodniej wykonać takie naprawy w firmie zajmującej się produkcją plandek, jak Jan Pol PW, a nie gdzieś na drodze. Zawsze może być też potrzebna dodatkowa tkanina plandekowa, albo zakucia w większej ilości, a o te najłatwiej w firmie. Plandeki przewidziane są na około osiem do dziewięciu lat eksploatacji. Oddziaływanie środowiska, to jest słońca, wody, mrozu i naprężeń w czasie jazdy na plandekę skutkuje tym, że przeciera się ona. Naprawa plandek starszych niż dziewięć lat i przetartych nie ma sensu, gdyż warstwę tworzywa wykorzystuje się po podgrzaniu w roli kleju, a jeśli jest ona zniszczona, to nie da się tego zrobić.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas