Artykuł sponsorowany Cechy dobrego dewelopera

Cechy dobrego dewelopera

Budownictwo deweloperskie stało się standardem. Na rynku funkcjonuje obecnie mnóstwo firm realizujących duże inwestycje budowlane, ze szczególnym wskazaniem na budownictwo mieszkalne. Nadmiar usługodawców może przytłaczać, a przecież nie każde przedsiębiorstwo jest w stanie wywiązać się z powierzonych zadań. Po czym więc można rozpoznać dobrego dewelopera?

Doświadczenie to podstawa

Każdy od czegoś zaczynał, ale w przypadku wyboru dewelopera, jeśli chcesz uniknąć ryzyka, lepiej postawić na doświadczone firmy. Zasada jest prosta: im dłużej na rynku utrzymuje się dane przedsiębiorstwo, tym lepiej to o nim świadczy. Zaufanie wzbudzają zwłaszcza ci deweloperzy, którzy w swoim portfolio mają co najmniej kilkanaście ukończonych inwestycji budowlanych.

Warto sprawdzić, jakie inwestycje deweloper realizował dotychczas. Takie informacje powinny być dostępne w odrębnej zakładce na stronie firmowej. Zwróć uwagę na zdjęcia projektowe oraz rzeczywiste.

Wybór doświadczonego usługodawcy daje Ci gwarancję, że powierzone realizacje będą zrealizowane na czas i w odpowiedni sposób.

Liczy się standard wykonania

Standard deweloperski to coś, na co warto zwrócić szczególną uwagę. Od zastosowanych elementów wykończeniowych zależy bowiem komfort, a przede wszystkim realny koszt eksploatacji danego lokalu mieszkalnego.

Najbardziej renomowani deweloperzy zamieszczają na swoich stronach internetowych szczegółowe informacje na temat standardów wykonania nowych mieszkań deweloperskich. Powinny one uwzględniać m.in.:

  • typ stolarki drzwiowej i okiennej,
  • materiały zastosowane w ścianach fundamentowych,
  • informacje na temat wykończeni ścian wewnętrznych i posadzek,
  • izolacji akustycznej i cieplnej,
  • dane na temat instalacji sanitarnych i elektrycznych,
  • informacje dot. zagospodarowania posesji i terenu wokół.

Nawet jeśli deweloper nie dzieli się takimi objaśnieniami oficjalnie, na stronie internetowej, powinien szczegółowo odpowiadać na takie zapytania, choćby w rozmowie telefonicznej lub korespondencji mailowej.

Jeśli ze standardów wykończenia „robi się” tajemnicę, to powinno to wzbudzić podejrzenia
u inwestora. Pamiętaj o tym, że nieprawidłowe pokrycie ścian lub kiepskiej jakości ramy okienne odbiją się na realnej wartości mieszkania.

Otwartość dla klientów

Bardzo istotnym czynnikiem budującym wiarygodność i sprzyjającym dobrym relacjom jest otwartość. Mowa tutaj szczególnie o dbaniu o potrzeby inwestora oraz o opiece merytorycznej.

Jak tłumaczy specjalista z firmy deweloperskiej R.F .Construction: Dziś niewiele firm podchodzi do klienta w sposób indywidualny, a przecież w tej branży dzielenie się wiedzą i wsparciem to absolutna podstawa. Deweloper powinien sprawnie i rzeczowo odpowiadać na pytania klientów i doradzać im w kwestiach, które leżą w jego kompetencjach.

Do otwartości warto dodać ponadto dobry kontakt, terminowość oraz słowność – wywiązywanie się z obietnic i zobowiązań.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas