Artykuł sponsorowany Wady i zalety wodnych i akrylowych lakierów samochodowych.

Wady i zalety wodnych i akrylowych lakierów samochodowych.

Lakier samochodowy to jedna z tych rzeczy, na która zwracamy dużą uwagę podczas zakupu auta. Wraz z rozwijającą się technologią, stworzono powłoki, które zapewniają pojazdowi niepowtarzalny wygląd. Do wyboru mamy lakiery o wykończeniu matowym, perłowym, metalicznym i niemetalicznym. Ich kolorystyka jest tak bogata, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli chodzi o skład- wciąż popularne są lakiery akrylowe, natomiast wodne z każdym dniem zyskują na renomie. Co jedne i drugie?

Lakiery samochodowe akrylowe

Lakier akrylowy charakteryzuje się dużą łatwością nanoszenia go na karoserię pojazdu. Wszystko dzięki wysokiej zawartości rozpuszczalnika. Jego cząsteczki mają także duży wpływ na czas schnięcia lakieru. Rozpuszczalnik bardzo szybko paruje, co znacząco przyspiesza wysychanie powłoki. Kiedy powierzchnia będzie już całkowicie sucha, można bez trudu nanosić kolejne warstwy lakieru. Należy zaznaczyć, że lakiery akrylowe wykazują wysoką odporność na żółknięcie. Kiedy połączymy je z podkładem będą doskonale chronić pojazd przed korozją. Wydaje się, że to powłoka idealna, niestety nie dla środowiska. Podczas parowania rozpuszczalnika ulatniają się substancje, które nie są obojętne ani dla naszego zdrowia, ani dla otoczenia. W 2004 roku weszły w życie przepisy, które nakazują ograniczać emisję szkodliwych związków lotnych. W związku z tym producenci lakierów samochodowych starają się zastępować rozpuszczalnik innymi, bardziej neutralnymi, składnikami.

Lakiery samochodowe wodne

Największą zaletą wodnych lakierów samochodowych jest z pewnością ich proekologiczny charakter. Podczas lakierowania auta powłoką tego rodzaju, do atmosfery uwalnia się znacznie mniejsza ilość szkodliwych związków lotnych. Fakt ten przeważył za tym, by czołowi producenci samochodów korzystali właśnie z takiego rozwiązania przy produkcji swoich sztandarowych modeli. Metoda lakierowania za pomocą lakierów wodnych nie różni się zbytnio od tej, gdzie wykorzystuje się lakiery akrylowe. Efekty także są porównywalne, jednak sam proces schnięcia wygląda nieco inaczej. Jak informuje specjalista z firmy Mega Colour/Eurochem, która zajmuje się produkcją i sprzedażą lakierów samochodowych – lakiery wodne zwierają w sobie więcej pigmentu, dlatego też bardziej efektywnie pokrywają karoserię. Nie trzeba stosować kilku warstw, by uzyskać satysfakcjonujący rezultat. Trzeba jednak podkreślić, że z uwagi na brak rozpuszczalnika, lakier wodny schnie wolniej. Na proces ten ma wpływ temperatura i wilgotność otoczenia, dlatego też oba parametry należy kontrolować.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas