Artykuł sponsorowany Miernik lakieru - dlaczego warto go mieć?

Miernik lakieru - dlaczego warto go mieć?

 Zakup używanego pojazdu nie jest niczym dziwnym, a widok aut sprowadzonych z Niemiec, Anglii czy Włoch jest całkiem normalną sprawą. Jednak kupując pojazd używany, a do tego z innego kraju, można spodziewać się pewnych problemów. Miernik grubości lakieru samochodowego pomoże sprawdzić, czy dany pojazdu w przeszłości był lakierowany i przechodził naprawy lakiernicze. Dzięki temu można sprawdzić, czy pojazd jest naprawdę bezwypadkowy.

Naprawy blacharskie - znak kolizji

Jak mówi nam ekspert firmy Golli Marian Lakiernictwo pojazdowe Elektroniczne mierniki lakieru, grubsza warstwa lakieru jest wskazówką, która pozwoli ustalić, czy dany pojazd był w przeszłości w wypadku, czy też nie. W sytuacji, kiedy samochód lub jego lakier uniknie zniszczeniu, blacharz-lakiernik poprawia konstrukcje, nakłada na pojazd szpachlę, a następnie ponownie go lakieruje. Miernik lakieru pozwala w bardzo prosty sposób sprawdzić, czy warstwa lakieru na samochodzie jest oryginalna, czy do czynienia mamy z samochodem, który przeszedł poprawki lakiernicze.

Co ciekawe, to poprawki lakiernicze mogą zdarzać się także na nowych samochodach, które ulegają zarysowaniom w trakcie transportu lub ustawiania w salonie. Dlatego warto taki miernik do lakieru mieć przy sobie także wtedy, kiedy planujemy zakup nowego samochodu.

Jak działa miernik do lakieru?

Mierniki do lakieru pozwalają sprawdzić, jaka jest grubość warstwy lakieru. Na rynku dostępne są różne rozwiązania - zarówno mierniki lakieru z sondą wbudowaną, jak i modele z przewodem Który z modeli wybrać? Mierniki z wbudowaną sondą są wygodne w użytkowaniu, o ile nie trzeba sprawdzić trudniej dostępnych miejsc. Mierniki z sondą zamontowaną na długim przewodzie pozwalają na większą precyzję badania i przyśpieszają cały proces, ale są trochę mniej komfortowe w transporcie. Można spotkać także bardzo małe mierniki wielkości długopisu, jednak nie cechują się one znaczą precyzją, dlatego lepiej wybrać bardziej zaufany model jednego z renomowanych producentów.

Jak wygląda badanie wskaźnikiem do grubości lakieru? Sprawdza się samochód wzdłuż bocznych osi, najlepiej robić to w lustrzanym odbiciu i sprawdzać równomiernie obydwie strony. Badanie przeprowadza się w odległości około 10 cm jedno od drugiego. W tych samych punktach na dwóch osiach grubość lakieru powinna być mniej więcej taka sama.

  • 100 - 140 um to grubość oryginalnego lakieru, który stosowany jest w większości pojazdów;
  • 70 - 80 um to grubość lakieru oryginalnego, którą spotyka się raczej w nowszych autach;
  • powyżej 200 um można mówić o nałożeniu drugiej warstwy lakieru, co może wskazywać na niewielkie poprawki blacharskie;
  • powyżej 300 um mowa o większej ilości warstw lakieru lub nałożeniu szpachli.

Miernik jest doskonały dla każdego, kto chce zweryfikować uczciwość sprzedającego samochód!

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas