Artykuł sponsorowany Punktowe i częściowe lakierowanie karoserii samochodowej

Punktowe i częściowe lakierowanie karoserii samochodowej

Kiedyś mniejsze wgniecenia karoserii powstałe na parkingach, czy w związku z gradobiciem, wiązały się z podobnym zakresem prac blacharskich oraz lakierniczych, co w przypadku większych stłuczek. Dzisiaj stosowane są metody usuwania wgnieceń bez naruszania warstwy lakierniczej. Podobnie jest z samą powłoką, która może być nakładana punktowo lub częściowo, bez konieczności lakierowania całego pojazdu dla osiągnięcia zamierzonego efektu.

Kiedy można zdecydować się na lakierowanie punktowe i częściowe?

Lakierowanie punktowe to takie, które dotyczy usuwania małych rys, czy odprysków lakieru, które zostały spowodowane aktami wandalizmu, czy różnymi parkingowymi przygodami. Są to zatem uszkodzenia, które nie wymagają przeprowadzenia prac blacharskich. Proces lakierniczy częściowy, to zaś ten związany z blacharstwem motoryzacyjnym i może dotyczyć np. samego lakierowania maski, lub jednych drzwi auta. Dzisiaj zatem nawet przy większych stłuczkach, Twój samochód nie musi być całościowo poddawany renowacji i konserwacji, o ile stan karoserii tego nie wymaga. Czasem bowiem bardziej opłacalne jest przygotowanie nowych warstw lakierniczych, które dzisiaj nie tylko nadają pojazdom określonej estetyki, ale które są swoistą barierą ochroną karoserii przed mrozem, deszczem, czy upałami…

Na czym polega lakierowanie punktowe i częściowe?

Lakierowanie częściowe i punktowe swoją skuteczność opiera przede wszystkim o dobór odpowiednich powłok – najczęściej można zrezygnować z tych bezbarwnych – które muszą mieć określone własności techniczne oraz dany odcień koloru. Ważne jest także odpowiednie „łączenie” nowego lakieru z tym starym, co określane jest terminem cieniowania. Wymaga to posiadania zarówno olbrzymiej wiedzy technicznej, jak i zręczności manualnej. Istotne jest również wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi, w tym specjalistycznym mierników kolorów. Wielokrotnie cały proces opiera się także na rozróżnieniu stref karoserii – górną, boczną i dolną – które charakteryzują się innym poziomem trudności lakierowania. Uzależnione jest to ilością krawędzi oraz załamań materiałów, a także łatwością w dokonywaniu napraw – znacznie prostsze dotyczą maski auta, niż np. zderzaków i listew. 

Innowacyjna metoda SPOT

Wiele zakładów lakierniczych oferujących lakiernictwo punktowe i częściowe, które pozwala ograniczyć koszty oraz czas napraw, stosuje innowacyjną metodę SPOT (oraz pokrewne). Ta oparta jest przede wszystkim o dedykowane zestawy do aplikacji lakieru, a także o specjalne maszyny polerskie i mieszalniki roztworów. Technologia przygotowana jest zaś głównie do tego, aby po wykonanym lakierowaniu oraz szlifowaniu nie było wyraźnej granicy miedzy nowym a starym lakierem. Warto przy tym wiedzieć, że przy niektórych zamówieniach prace mogą zostać wykonane nawet w warunkach poza zakładem lakierniczym, na co zwracają uwagę m.in. klienci biznesowi posiadających floty aut dostawczych. Warsztatów, które stosują metodę SPOT, jest coraz więcej. Przykładem jest pracownia lakiernicza PRO ONE AUTO SERWIS, która dzięki innowacyjności potrafi odświeżyć wygląd nawet starego pojazdu. Specjaliści tegoż warsztatu, pomagają również uzyskać samochodom, bardziej sportowego charakteru! Czasem wystarczy bowiem zastosowanie odpowiedniej powłoki lakierniczej…

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas