Artykuł sponsorowany Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczych?

Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczych?

Nieprawna przekładnia kierownicza to poważna usterka, którą natychmiast należy usunąć. Jazda z awarią w układzie kierowniczym może doprowadzić do niebezpiecznych zdarzeń na drodze, w których poszkodowanymi mogą zostać kierowca i pasażerowie niesprawnego auta oraz inni uczestnicy ruchu drogowego. Dlatego przekładnię trzeba poddać regeneracji. Jak wyglądają takie prace serwisowe?

Jakie są objawy zepsutej przekładni?

Przekładnie kierownicze (maglownice) powinny działać bez żadnych kłopotów po przejechaniu nawet do 150 tysięcy kilometrów. Niestety niektóre z nich psują się o wiele wcześniej, a odpowiada za to wiele czynników. Wpływ na awarię przekładni kierowniczej mają na przykład dziurawe drogi, progi zwalniające, wjazd na wysokie krawężniki oraz zużywanie się poszczególnych elementów układu kierowniczego. Awariom sprzyjają także kręcenie kołami w miejscu i stosowanie dużych felg na oponach o niewielkim profilu. Objawem usterek przekładni kierowniczej jest charakterystyczny stukot, który jest lekceważony przez wielu kierowców. Innymi symptomami awarii są: duży opór przy skręcie w jedną stronę lub obie strony, zacięcia przy skręcie, drgania kierownicy, zapowietrzenie układu hydraulicznego, trudności z utrzymaniem prostego toru jazdy, wycieki płynu hydraulicznego, zaświecenie się kontrolki lub brak samodzielnego powrotu kierownicy do pozycji środkowej.

Co to jest regeneracja przekładni kierowniczej?

Regeneracja przekładni kierowniczej jest złożonym procesem, który może potrwać nawet dwa dni. Czas ten może się wydłużyć zależności od stopnia skomplikowania awarii, okresu oczekiwania na części zamienne lub obłożenia w warsztacie samochodowym. Koszt regeneracji jest uzależniony od stopnia jej zużycia i może wynosić od kilkuset do nawet tysiąca złotych. Pierwszym etapem prac jest zdemontowanie wszystkich podzespołów i elementów, które składają się na przekładnię kierowniczą. Przed pracami serwisowymi maglownica jest dokładnie czyszczona z farby, smarów i rdzy. Dopiero teraz następuje właściwy etap regeneracji przekładni kierowniczej.

Jak wygląda regeneracja przekładni?

Kolejnym etapem regeneracji przekładni kierowniczej jest diagnostyka. Ocena stanu technicznego jest bardzo ważna, bo to od niej będą zależały dalsze prace. Fachowcy, tacy jak na przykład z firmy Izomag znajdującej się w miejscowości Czeladź w województwie śląskim, są w stanie zauważyć każdą nieprawidłowość i skutecznie ją naprawić. Następnym krokiem podczas serwisu maglownicy jest szlifowanie, dzięki któremu będzie możliwe pozbycie się wadliwych podzespołów i wstawienie nowych. Na zakończenie pracownicy konserwują wszystkie elementy przekładni kierowniczej i dokonują testu sprawności w rzeczywistych warunkach. Kontrola polega na wykonaniu skrętu na specjalnym stanowisku diagnostycznym. Jeżeli test przebiegł pomyślnie, to następuje ponowny montaż wszystkich podzespołów maglownicy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas