Artykuł sponsorowany Moduły pompy AdBlue polecane do samochodów marki DAF

Moduły pompy AdBlue polecane do samochodów marki DAF

Troska o stan środowiska naturalnego, a zwłaszcza dążenie do zmniejszenia ilości szkodliwych związków obecnych w spalinach wytwarzanych przez silniki wysokoprężne montowane w zdecydowanej większości ciężarówek oraz ciągników siodłowych sprawiła, że producenci wyposażają je w coraz to nowe układy pomagające pozbywać się potencjalnie groźnych cząsteczek. Niestety część z rozwiązań np. układy AdBlue okazują się zawodne.

Czym jest układ AdBlue i jaką funkcję pełni jego pompa?

Układ AdBlue wprowadzono w ciężarówkach, które mają spełniać wymogi normy Euro 4, 5 oraz 6, a jego obecność w autach zaliczanych do tych kategorii jest obowiązkowa w państwach należących do Unii Europejskiej. Ich działanie wiąże się z wymuszonym rozkładem tlenków azotu pod wpływem natryskiwania na strumień gazów spalinowych wodnego roztworu mocznika, a więc płynu zawierającego amoniak. Jest on podawany pod sporym ciśnieniem, co pomaga w rozproszeniu cieczy i rozbiciu jej na bardzo małe krople, powodując poprawę efektywności całego rozwiązania. Układy AdBlue działają we współpracy z układami selektywnej redukcji katalitycznej (SCR – Selective Catalytic Reduction), prowadząc do powstawania niegroźnego dwuatomowego azotu oraz tlenu. Płyn musi być okresowo uzupełniany, a do pracy całości potrzebna jest specjalna pompa, która niestety okazuje się awaryjna. Szczęśliwie pompy AdBlue do DAF-a oraz innych popularnych marek samochodów ciężarowych można poddać skutecznej regeneracji, co obniża koszt usunięcia usterki. Warto pamiętać, że popularne rozwiązanie polegające na montażu emulatora działania systemu jest nielegalne i może skończyć się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz wysoką grzywną.

Dlaczego pompy AdBlue ulegają awariom?

Układy służące do dawkowania AdBlue składają się z kilku podstawowych części – zbiornika, pompy, przewodów oraz wtrysków z dyszami, które podają je do wnętrza katalizatora SCR. Niestety mocznik stosowany w takich systemach jest substancją o agresywnym działaniu, co sprawia, że sporo elementów musi być wykonywanych z tworzywa sztucznego. Są one wprawdzie bardziej odporne na korozję, lecz jednocześnie stają się podatne na zużycie mechaniczne – ścieranie się powierzchni oraz odkształcenia i pęknięcia wynikające ze zmęczenia materiału. Wiele firm zajmujących się sprzedażą części do samochodów ciężarowych wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu, oferuje regenerowane moduły pomp AdBlue, które okazują się znacznie tańsze. Dobrym przykładem będzie tu Stoksik Truck zajmujący się dystrybucją nowych i używanych części oraz podzespołów do samochodów ciężarowych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas