Artykuł sponsorowany Kiedy felgi nadają się do renowacji?

Kiedy felgi nadają się do renowacji?

Felgi mogą ulec zniszczeniu w wyniku kontaktu z ciężarówkami, nierównymi nawierzchniami i dziurami na drodze. Uszkodzone lub wysłużone aluminiowe i stalowe felgi można poddać renowacji, czy profesjonalnej odnowie i naprawie. Jakie obręcze nadają się do tego procesu? Kiedy niemożliwa jest profesjonalna renowacja felg? Odpowiedź znajduje się w artykule.  

Kiedy konieczna jest renowacja felgi?

Renowacja felg jest wskazana w przypadku felg markowych lub seryjnie montowanych w danym modelu pojazdu. Jeżeli uszkodzeniu ulegną obręcze niemarkowe o słabej jakości, nie warto ich naprawiać - mogą one nie wytrzymać obciążeń, które pojawią się po naprawie. Renowacja felg nie jest wskazana również w przypadku pęknięcia ich ramion, szprych lub innego ważnego elementu. Naprawa obręczy jest opłacalna wtedy, gdy uszkodzenia są stosunkowo małe. Warto pamiętać, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest renowacja felg aniżeli zakup tańszych zamienników.

Alternatywą dla renowacji felg jest zakup nowych obręczy w profesjonalnych, sprawdzonych sklepach z oponami. Można dokonać tego stacjonarnie lub za pośrednictwem internetu. Przykładem dobrego internetowego sklepu motoryzacyjnego z alufelgami jest firma 4felgi.pl. Wśród asortymentu można znaleźć oryginalne obręcze, pochodzące bezpośrednio od konkretnych producentów samochodowych. Sklep oferuje nie tylko komplety felg po profesjonalnej renowacji lakierniczej, ale też pojedyncze sztuki.

Jak przebiega renowacja felg?

Pierwszym krokiem renowacji felg jest diagnostyka ich stanu technicznego przez specjalistów. Niezależnie od typu i przeznaczenia obręczy (felgi do Volvo, Audi, Forda, Citroena i innych modeli, marek) dokonuje się określonych działań – prostowania, spawania lub toczenia (wypełniania drobnych ubytków). Po owych zabiegach felga nie prezentuje się estetycznie i wymaga pomalowania, wyczyszczenia, wygładzenia, zabezpieczenia przed korozją.

Mechanicy poddają ją następnie piaskowaniu, dzięki któremu usuwają zniszczony, obdrapany lakier. Podczas zabiegu istnieje zagrożenie pojawienia się niezidentyfikowanych pęknięć, które uniemożliwią dalszą naprawę obręczy. Jeżeli piaskowanie przebiegnie pozytywnie, felgi są czyszczone, myte i malowane proszkowo, co wpływa na ich ponowny estetyczny wygląd.  

Renowacja felg nie jest kosztownym zabiegiem (w porównaniu do zakupu nowych obręczy). Naprawa małych skrzywień i obdrapań na alufeldze wynosi około kilkadziesiąt złotych za sztukę (wiele zależy od wybranego wzoru i koloru felgi). Najdroższe są popularne kolory – srebrny i czarny.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas