Artykuł sponsorowany Jak wypolerować felgę?

Jak wypolerować felgę?

Kiedy i w ogóle, dlaczego felgi kół samochodowych poddawane są polerowaniu? Jest to jeden z wielu innych zabiegów, którym poddawane są obręcze kół samochodowych w przypadku naprawy, regeneracji lub też tylko zmiany ich kolorystyki. Rzecz dotyczy w głównej mierze aut osobowych, bo to do ich wyglądu przywiązujemy szczególną wagę. Obręcz, czy też felga, jak się ją popularnie nazywa, to jeden z ważniejszych elementów koła samochodowego, a jej właściwy stan to nie tylko bezpieczniejsza jazda, lecz także większa estetyka pojazdu.

Czy polerowanie felg ma znaczenie dla własności jezdnych pojazdu?

Nie, polerowanie felg nie ma żadnego związku z poprawianiem ich własności jezdnych, ani też z ich naprawami. Jest zabiegiem czysto kosmetycznym i polega na poprawieniu wrażeń wizualnych tego jakże ważnego skądinąd elementu koła samochodowego. Jeśli chodzi o renowację, to polerowanie felg służy do nadawania bardzo wysokiego połysku wybranym częściom felgi aluminiowej, czyli uzyskaniu na nich efektu zwanego lustrem, lub też sprawienie wrażenia dwu kolorowości widocznym fragmentom tego elementu. Dla niezliczonej rzeszy pasjonatów motoryzacji wygląd ich samochodu jest nie mniej ważny od jego osiągów; nie da się ukryć, że wielu z nas zależy na tym, by nasze pojazdy czymś wybitnie się wyróżniały. Niewątpliwie dwukolorowa lub błyszcząca w blasku słońca felga samochodowa jest czymś niezwykle efektownym, widokiem, który z pewnością przykuwa każde ludzkie oko. O tym, jak się poleruje takie felgi, opowiedzieli nam specjaliści z działającej na Pomorzu firmy FELGI TRÓJMIASTO z Połczyna-Zdroju.

Metoda polerowania felg

Gwoli ścisłości zauważmy na wstępie, że efekt lustra lub dwu kolorowości aluminiowych felg samochodowych można uzyskać nie tylko metodą polerowania obręczy, lecz także przy pomocy specjalnej, sterowanej numerycznie, bardzo precyzyjnej tokarki. Nas jednak interesuje tutaj polerowanie felg, bo to jest przecież zasadniczy temat naszego artykułu. Wykonuje się je poprzez obróbkę wibrościerną, nazywaną też rotacyjno-ścierną. Jest to metoda czysto mechaniczna, wykorzystywana także powszechnie w jubilerstwie, oczywiście w znacznie mniejszej, technicznie rzecz biorąc, skali. Z technologicznego punktu widzenia metoda wibrościerna jest zaliczana do obróbki skrawaniem. Narzędziem skrawającym nie jest jednak w tym przypadku żaden nóż, lecz luźne ścierniwo wprowadzane w bardzo szybkie drgania generowane przez maszyny zwane wygładzarkami wibracyjnymi kołowymi lub rynnowymi; czasem używane są tutaj także bardzo  drobne papiery ścierne. Polerując całą felgę, otrzymamy tzw. lustro. Natomiast w celu uzyskania dwubarwności tworzonej przez lustro i wybrany kolor, najpierw nakładana jest na felgę farba proszkowa, a później dopiero wybrane fragmenty obręczy są polerowane, co usuwa z nich farbę i nadaje im właściwy połysk. Oczywiście dwukolorową felgę można otrzymać także poprzez nałożenie na nią dwóch różnych farb bez wykorzystywania efektu lustra. Cały proces polerowania felg jest o wiele bardziej skomplikowany, niż wynikałoby to z naszego dość pobieżnego, siłą rzeczy, opisu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas