Czym się kierować przy wyborze piór do wycieraczek?
MotoryzacjaDługość piór
Podczas wyboru wycieraczek kluczową kwestią jest dobranie odpowiedniej długości piór. W tym przypadku spotkać się można z dwoma drogami. Pierwsza mówi o tym, że wycieraczki należy dobrać według wymiarów podanych przez producenta danego samochodu. Według innych osób jednak warto postawić na nieco dłuższą wycieraczkę od strony kierowcy i krótszą od strony pasażera samochodu. Jeśli dotychczasowe wycieraczki sprawdzały się bez zarzutu, nie trzeba sobie ich długością zaprzątać głowy. Jednak jeśli wycieraczki nie działały prawidłowo, warto nieco poszperać na rynku i postawić na wycieraczki dłuższe po stronie kierowcy i krótsze od pasażera. Takie wycieraczki znajdziemy na przykład w sklepie internetowym Galon.
Materiał i jakość wykonania
Podczas wyboru wycieraczek warto zwrócić również uwagę na to, z czego zostały wykonane. Najlepszym rozwiązaniem są modele wykonane np. z grafitu, a więc materiałów o znacznej wytrzymałości. Takie wycieraczki są nie tylko trwałe, ale i bardzo ciche podczas pracy. Najtańsze produkty na rynku wytwarzane są z kauczuku syntetycznego, który nie sprawdza się w tym przypadku najlepiej. Kiedy wycieraczki należy wymienić? Jeśli w czasie ich pracy na szybie zostają smugi to sygnał, że ich pióra są już zużyte. Wiele w tym przypadku zależy od modelu auta, sposobu eksploatacji oraz samych wycieraczek. Na ogół ich pióra wymienia się raz na pół roku: wiosną i jesienią.
Kiedy wymienić pióra wycieraczki?
Niepokojącym sygnałem są także dziwne dźwięki wydawane przez wycieraczki – piszczenie czy skrzypienie. Obniża to komfort jazdy, a przy okazji taka wycieraczka może porysować szybę. Same wycieraczki samochodowe można przy tym podzielić na kilka typów: modele szkieletowe mają cztery zaawansowane profile i są dopasowane do różnych aut, zaś modele bezszkieletowe z kolei sprawdzają się w zasadzie w każdych warunkach pogodowych. W przypadku wycieraczek hybrydowych dodatkowym atutem jest bezsprzecznie efektowny design, a to za sprawą pióra, które jest w całości zasłonięte i zintegrowane z ramieniem wycieraczki.