Materiał Partnera
Czym są portale sprzedażowe?

Czym są portale sprzedażowe?

Z zakupów internetowych korzysta dzisiaj tysiące Polaków. Według danych statystycznych, aż pięćdziesiąt cztery procent naszego społeczeństwa regularnie korzysta z narzędzi sprzedaży sieciowej. W dużej mierze jest to efekt zwiększonej świadomości społecznej dotyczącej bezpieczeństwa zakupów przez Internet, a także wzmożona chęć uzyskiwania niepowtarzalnych artykułów bez wychodzenia z domu!

Prężenie rozwijający się sektor handlowy

E-commerce to bardzo prężnie rozwijający się sektor handlowy w Polsce. Wiele przedsiębiorców otwiera własne sklepy internetowe, a inni przystępują do tak zwanych platform sprzedażowych. Jedną z nich jest DoBargo.com, która jest świetnym przykładem na to, w jaki sposób w ostatnich latach przemieniła się struktura handlowa w naszym kraju. Działalność tego typu portali sprzedażowych polega na zasadzie łańcucha korzyści, w którym jednym z ogniw są firmy rejestrujące się na stronie, na której będą przedstawiali swoje produkty, a drugim klienci, którzy odwiedzając dany portal będą mogli w szybki i prosty sposób zrobić zakupy – odzieżowe, kosmetyczne, jubilerskie, elektroniczne, dekoratorskie, wyposażenia domowego, czy nawet spożywcze.

Portal sprzedażowy z punktu widzenia sprzedawcy

Portale sprzedażowe są dla sprzedawców sposobem na rozwój firmy w łatwym i komfortowym modelu. Przedsiębiorcy nie muszą bowiem zakładać własnych sklepów internetowych, które generują znaczne koszty. Zamiast tego przystępują do bardzo klarownych portali sprzedażowych w Internecie, które pełnią funkcję nowoczesnych i wirtualnych centrów handlowych. Warto przy tym wiedzieć, że najlepsze z nich są skonstruowane w taki sposób, aby każda marka mogła rzetelnie i w prostocie przedstawić dla klienta swoją ofertę. Zaletą portali sprzedażowych, które zrzeszają wiele różnego rodzaju przedsiębiorców, jest również brak budowania wewnętrznej konkurencyjność. Według analiz wspólne działanie w obrębie jednego „wirtualnego domu handlowego”, pozwala na osiąganie lepszych wyników sprzedażowych. Jest to między innymi efekt dłuższego pozostawania klienta w danej witrynie, niż w przypadku pojedynczych sklepów internetowych – łączny czas przeglądania ofert według statysty przekracza nawet kilkanaście minut.

Portal sprzedażowy z punktu widzenia klienta

Tak jak już wspomniano portale sprzedażowe to swoiste wirtualne centra handlowe. Nic dziwnego, że wielu klientów chce z nich stale korzystać. Bez wychodzenia z domu mogą oni kupić wina, dekoracje stołowe, ubrania, naszyjniki, zabawki, kosmetyki, czy też unikalne wyroby, których nie sposób dostać w żadnym sklepie stacjonarnym – mowa między innymi o haftowanych obrusach i firanach, czy też ręcznie przygotowywanej biżuterii. Asortyment jest naprawdę bardzo szeroki.

Opracowanie:

Podziel się