Materiał Partnera Pozycjonowanie strony samodzielnie – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie strony samodzielnie – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO: Search Engine Optimization) polega na optymalizacji serwisu w myśl wytycznych Google. Dzięki temu algorytm lepiej ocenia domenę, wyświetlając ją na wyższej pozycji. Strategia ta może być zaprojektowana i wdrożona.

Kompletny poradnik o pozycjonowaniu stron samodzielnie - Pozycjonowanie stron internetowych od A do Z

Dobór fraz kluczowych

Zanim zaczniesz samodzielnie pozycjonować stronę, musisz znaleźć frazy kluczowe, które pozwolą budować widoczność i zapewnią ruch organiczny. Należy wybrać słowa regularnie wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas wysoka pozycja będzie przeobrażać się w ruch, a to w sprzyjających warunkach może zapewnić wzrost liczby konwersji. Odpowiedni dobór fraz kluczowych w dużym stopniu determinuje skuteczność strategii SEO.

Jeżeli chcesz zadbać o widoczność swojej strony w konkretnym regionie, należy dobrać frazy kluczowe nawiązujące do konkretnej miejscowości. Pozycjonowanie stron Zielona Góra lub w innym mieście wymagać będzie optymalizacji witryny w taki sposób, aby odwiedzali ją użytkownicy zainteresowani ofertą. W ten sposób istnieje duża szansa na to, że ruch przeobrazi się w konwersję.

Przykładowe frazy kluczowe dla lokalnego biznesu:

  • kancelaria prawnicza Kraków

  • firma transportowa Gdańsk

  • mieszkania Ursynów

Przykładowe frazy kluczowe dla sklepu internetowego:

  • buty damskie zimowe

  • rower dziecięcy różowy

  • stół kuchenny rozkładany

Frazy kluczowe dobiera się przy pomocy specjalistycznych narzędzi, takich jak Ahrefs. Oprogramowanie wyświetla dokładne dane na temat popytu konkretnych słów. W ten sposób możesz wybrać odpowiednie wyrażenia, aby następnie je pozycjonować, skutecznie zwiększając ruch organiczny.

materiał partnera

Optymalizacja techniczna

Nie mniejsze znaczenie niż dobór fraz kluczowych ma także optymalizacja techniczna serwisu. Należy zadbać o to, aby strona była responsywna (musi poprawnie wyświetlać się na wszystkich urządzeniach: komputerach i smartfonach). W przeciwnym wypadku algorytm Google uzna stronę za mało przyjazną użytkownikom, co może utrudnić zbudowanie widoczności w wyszukiwarce.

W kontekście optymalizacji technicznej należy także zadbać o prędkość ładowania. Im krócej użytkownik musi czekać na wyświetlenie serwisu, tym lepiej. Zbyt długi czas ładowania przede wszystkim negatywnie wpływa na współczynnik konwersji. Użytkownicy, zanim skorzystają z witryny, po prostu ją opuszczą. Dodatkowo czynnikiem rankingowym w Google są wskaźniki Core Web Vitals (sprawdzisz je na web.dev). Optymalizuj te elementy, aby czas ładowania był odpowiedni, a interaktywność przyjazna użytkownikom. W ten sposób zwiększysz szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

W ujęciu optymalizacji technicznej należy wyeliminować wszystkie inne błędy, które mogą negatywnie wpływać na SEO. Oto podstawowe porady w tym zakresie:

  • zaprojektowanie przejrzystej nawigacji i menu,

  • linkowanie wewnętrzne,

  • usunięcie/podlinkowanie osieroconych podstron,

  • odpowiednie ustawienie pliku robots.txt,

  • zastosowanie tagu noindex, gdy to konieczne,

  • weryfikacja i konfiguracja linków kanonicznych.

Wartościowy content

Treści na stronie internetowej są analizowane przez roboty i mają wpływ na pozycję w Google. Wyszukiwarka promuje serwisu publikujące wartościowy content, będący odpowiedzią na zapytanie użytkownika. Dodatkowo treści budują topical authority – to autorytet strony internetowej w konkretnej branży. Jeżeli publikujesz content merytoryczny, zbudujesz w ten sposób widoczność, a pozyskiwany ruch może być przeobrażany w konwersję.

Treści powinny składać się z fraz kluczowych. Należy dodawać je w sposób naturalny, aby ich obecność nie obniżała jakości tekstu. Brak fraz kluczowych w contencie znacznie utrudni pozycjonowanie – to miedzy innymi dlatego tworzy się opisy produktów, czy kategorii w sklepach internetowych. Google je analizuje, rozumie zawartość danego adresu URL i wyświetla go na dopasowane zapytanie użytkownika o intencji zakupowej.

Tworząc treści, pamiętaj, aby maksymalnie wyczerpać poruszany temat. Nie musisz pisać tyle samo słów co konkurencja – więcej nie zawsze znaczy lepiej. Gdyby tak było, każda strona internetowa publikowałaby jak najdłuższe teksty.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas