Artykuł sponsorowany Kiedy warto zdecydować się na audyt UX serwisu?

Kiedy warto zdecydować się na audyt UX serwisu?

Głównym zadaniem audytu UX jest znalezienie błędów, przez które użytkownicy serwisu niechętnie z niego korzystają. Audyt UX może być bardzo pomocny zarówno na etapie wdrażania nowego serwisu, jak i w przypadku tych stron internetowych, które w sieci funkcjonują już od dawna. Kiedy warto zdecydować się na audyt UX?

Promocja nowego serwisu

Na audyt użyteczności warto zdecydować się, zanim jeszcze serwis zostanie oddany w ręce użytkowników. Wszystko dlatego, że ludzka pamięć jest niezawodna, a co więcej, pierwsze wrażenie na kliencie można zrobić tylko raz. Jeśli odniesie on niemiłe wrażenia, na które może składać się nieprzyjazna szata graficzna, niewłaściwy dobór słów czy nawet nieodpowiedni układ strony, nie będzie chciał ponownie odwiedzić serwisu. Audyt UX pozwala wychwycić błędy na wczesnym etapie i całkowicie je wyeliminować, zanim strona internetowa zostanie wypromowana. Co ważne, na tego rodzaju audyt powinni zdecydować się także przedsiębiorcy, którzy powierzyli wykonanie kampanii reklamowej profesjonalnej agencji. Jeśli nie zatrudnia ona specjalistów do spraw audytu użyteczności, to jej praca może nie przynieść oczekiwanych efektów.

Spadek popularności serwisu

Dzisiejsza rzeczywistość zmienia się w bardzo szybkim tempie. Dotyczy to mentalności ludzkiej, sposobów rozwiązywania problemów czy dokonywania zakupów. Zmiany nie omijają również internetu, dlatego co jakiś czas warto przeprowadzić audyt UX, w szczególności gdy popularność serwisu zaczyna spadać. Statystyki nieubłaganie informują o tym, ilu użytkowników odwiedza serwis oraz jakich czynności na nim dokonuje. Kluczowe jest oczywiście, aby klient dokonał zakupów bądź przynajmniej zapisał się do newslettera. Jeśli dotychczas odwiedzający chętnie podejmowali pożądane działania, a obecnie zauważalny jest spadek ich aktywności, to warto sprawdzić, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Warto przy tym pamiętać, że to, jakie akcje podejmują odwiedzający wpływa między innymi na pozycjonowanie strony internetowej. Może więc okazać się, że dobrze prosperujący serwis z czasem stanie się nieatrakcyjny, a firma zacznie tracić, zamiast zyskiwać.

Wprowadzenie wersji mobilnej

Coraz więcej osób korzysta dziś z mobilnych wersji stron internetowych. Przeglądanie tradycyjnego formatu na telefonie czy tablecie nie jest komfortowe, dlatego właściciele stron powinni przygotować się na zmiany. Z drugiej jednak strony wprowadzenie wersji mobilnej nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Internauci często narzekają, że mobilna wersja strony jest o wiele gorsza, niż tradycyjna. Dlatego też warto przeprowadzić odpowiednie badania, w konkretnie audyt UX. Tutaj ponownie - chodzi przede wszystkim o to, aby nie zniechęcić użytkownika. Jeśli przeglądanie strony na telefonie będzie dla niego niekomfortowe, to może on całkowicie zrezygnować z korzystania z serwisu. Audyt UX w tym kontekście może przybrać formę zająć się wyłącznie oceną mobilnej wersji strony, lecz można od razu przeprowadzić kompleksowe badanie użyteczności. 

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas