Artykuł sponsorowany Drukarka do biura

Drukarka do biura

Drukarka jest urządzeniem, które przyda się zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Bez drukarki trudno byłoby zapanować nad wszystkimi dokumentami, jest ona wręcz niezbędna do sporządzania umów, wysyłki faktur i przygotowywania materiałów promocyjnych. Na co koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę, kiedy wybieramy drukarkę do biura?

Drukarka laserowa czy atramentowa?

Najpopularniejsze rodzaje drukarek to atramentowe i laserowe. Jak mówią eksperci firmy Artur Leonarski Lee-Can Serwis, drukarki laserowe cieszą się większą popularnością w firmach, dlaczego? Oferują one szybsze wydruki, co a ogromne znaczenie w przypadku drukowania dokumentów firmowych.

Drukarki laserowe są niestety droższe w zakupie oraz eksploatacji, więc nie każdy może sobie pozwolić na taki wydatek. W niewielkich biurach drukarki atramentowe także sobie poradzą. Ważne jest, aby bez znaczenia na wybór, przeprowadzać regularny serwis drukarki, dzięki czemu będą one służyć doskonale przez długi czas. W biurze warto rozważyć zakup nie tylko samej drukarki, ale urządzenia wielofunkcyjnego, które łączy w sobie funkcje kopiarki i skanera.

Parametry drukarki

Na jakie parametry zwrócić uwagę podczas zakupu? Najważniejsze dane dotyczące parametrów wydruku to:

  • Rozmiar wydruku - zwykle w biurze korzysta się tylko z formatu A4, większe formaty wykorzystywane są np. w biurach architektonicznych czy biurach reklamy. Warto jednak sprawdzić dokładnie, jakie możliwości daje drukarka, okazać się bowiem może, że na przykład możliwość drukowania na kopertach czy małych kartkach będzie bardzo przydatna!
  • Szybkość wydruku - ten parametr jest szczególnie ważny w biurach, w których drukuje się dużo. Szybkość wydruku wyrażana jest zazwyczaj w ilości wydrukowanych stron na minutę. Im więcej, tym szybciej urządzenie będzie działać.
  • Koszty utrzymania - jest to jeden z ważniejszych parametrów. Koszty utrzymania drukarki mogą być różne, wszystko zależy od producenta urządzenia oraz od drukowanej miesięcznie liczby stron. Na szczęście koszty utrzymania można zmniejszyć - największym kosztem jest bowiem koszt zakupu tonerów lub kartridży do drukarki. Bez problemów można stosować ich zamienniki, które oferują doskonałe rezultaty i nie wpływają negatywnie na urządzenie.

Wybierając drukarkę do biura warto także postawić na takie modele, których obsługa jest prosta i intuicyjna. Problemów nikomu w biurze nie powinny sprawiać takie zadania, jak wymiana toneru lub tuszu, wymiana papieru czy wyciągnięcie zaciętej kartki. Im prostszy w obsłudze dany model,  tym lepiej!

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas