Artykuł sponsorowany Czy sejfy hotelowe rzeczywiście są bezpieczne?

Czy sejfy hotelowe rzeczywiście są bezpieczne?

Nowoczesne, prawidłowo użytkowane sejfy hotelowe, mają zapewniać bezpieczeństwo przedmiotom w nich przechowywanym. Taka konstrukcja umożliwia pozostawienie dokumentów, portfela z gotówką, biżuterii i innych cennych przedmiotów, których z różnych względów nie nosi się przy sobie. Sprawdź, czy sejf w hotelu faktycznie spełnia swoją rolę i czym wyróżnia się takie urządzenie.

Sejf hotelowy jako wyjątkowe zabezpieczenie na czas podróży

Sejf hotelowy jest charakterystycznym rodzajem skrytki. Cechuje się dwoma trybami obsługi:

  • Przeznaczonym dla gości hotelowych – po zameldowaniu się w hotelu gość ma dostęp do sejfu w wynajętym mu pokoju. Skorzystanie z niego jest możliwe dzięki ustawieniu własnego kodu PIN,
  • przeznaczonym dla personelu hotelu – pracownicy mają dostęp do tzw. masterkodu lub urządzenia audytowego, które umożliwia otwarcie sejfu
    w awaryjnych sytuacjach. Jest używany np. w przypadku, gdy gość hotelowy zapomni ustalonego przez siebie PIN-u. Kod master jest weryfikowany po zakupie urządzenia
    i jego instalacji w hotelu. Jest kombinacją cyfr, znaną tylko wybranym pracownikom.

Z uwagi na wysoką odpowiedzialność hotelu za rzeczy wniesione przez gości, w interesie personelu obiektu leży zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i stosowanie odpowiednich procedur.

Dlaczego warto używać sejfu w hotelu?

Pozostawienie w sejfie hotelowym większej ilości pieniędzy, kosztowności czy dokumentów jest niezwykle wygodne. Chroni on wartościowe przedmioty, sam często też jest ukryty np. w szafie, by jego znalezienie przez nieuprawnione osoby było trudniejsze. Może być umieszczony w monitorowanym pomieszczeniu na recepcji, co dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa.

Jest wygodniejszym rozwiązaniem niż np. depozyt hotelowy, pozostawiony w recepcji obiektu noclegowego. Korzystanie z tej drugiej usługi jest bowiem uciążliwe, z uwagi na fakt, iż za każdym razem, gdy chce się schować lub wziąć swoje rzeczy, trzeba zejść do recepcji. Jak podkreślają specjaliści Hotels Media, sejf w pokoju hotelowym eliminuje taką niedogodność, a jednocześnie zabezpiecza cenne przedmioty.

Sejf jest wygodniejszy, znacznie utrudnia on dostęp do chronionej zawartości i poprawia komfort psychiczny pobytu w hotelu. Skrytka jest na ogół stabilnie zamontowana, na stałe przytwierdzona do ściany lub ciężkich mebli. Dzięki temu niezwykle trudne byłoby wyniesienie jej bez wzbudzenia podejrzenia pracowników hotelu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas