Materiał Partnera
Program partnerski - korzyść dla obu stron

Program partnerski - korzyść dla obu stron

Zarówno firmy produkcyjne, jak i osoby zajmujące się sprzedażą, stale poszukują nowych rozwiązań, które pozwolą zwiększyć efektywność i lepiej dotrzeć do klienta. Jedną z takich metod jest przemyślany program partnerski. Dzięki niemu handlowiec może sprzedawać na lepszych warunkach, a firma może znaleźć nowe kanały dotarcia do klientów.

Oszczędność i skuteczność

Nie jest tajemnicą, że utrzymywanie własnych punktów sprzedaży generuje olbrzymie koszty. Zwłaszcza jeśli nasza firma zajmuje się sprzedażą produktów segmentu premium. Musimy oczywiście zatrudnić ludzi, wynająć odpowiedni lokal, zadbać o jego promocję... Powinniśmy też pomyśleć o jak najlepszej lokalizacji, a to dodatkowo zwiększa koszty. Do tego sprzedaż przez salon nie zawsze jest skuteczna. Coraz więcej firm decyduje się więc na programy partnerskie.

Na czym to polega?

Zazwyczaj programy takie są skierowane do firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, choć często mogą do nich dołączyć również osoby prywatne. Mogą one wykorzystać swoje kontakty, by bezpośrednio sprzedawać nasze produkty. A bezpośrednia sprzedaż to zazwyczaj skuteczna sprzedaż, o ile oczywiście nasi partnerzy znają nasz produkt i są do niego przekonani. W ten sposób możemy też nieco oszczędzić na reklamie, bo przecież partner będzie przedstawiał zalety naszych produktów bezpośrednio u klienta. Oczywiście, jeśli postanowimy budować tego typu program partnerski, to nie znaczy, że musimy rezygnować z tradycyjnych kanałów sprzedaży. Obie formy sprzedaży mogą się przecież świetnie uzupełniać.

Program partnerski w praktyce

Przyjrzyjmy się więc, jak może wyglądać tego typu program. Dobrym przykładem jest firma Węgier Glass. Trzon jej oferty to m.in. szkło kominkowe oraz szkło kwarcowe. Firma rozpoczęła swój program partnerski na początku 2015 roku, zwracając się przede wszystkim do firm zajmujących się bezpośrednią sprzedażą szkła kominkowego i akcesoriów do kominka dla klientów końcowych. Pośrednik może w ramach współpracy otrzymać od 3 do 15 procent rabatu na każde zamówienie. Oczywiście, im większe obroty przy sprzedaży taki partner generuje, tym na większe rabaty może liczyć. Celem programu jest połączenie firm, które działają w branży, z ostatecznym klientem. Jeśli więc na rynku jest biuro projektowe, które wie, że do domu klienta potrzebna jest osłona kominka, może mu zaproponować i sprzedać właśnie produkty Węgier Glass. Poza takimi biurami, najczęstszymi partnerami firmy są małe przedsiębiorstwa, zajmujące się usługami szklarskimi, remontami mieszkań czy po prostu sprzedażą detaliczną szkła i kominków.

Jak uważają specjaliści, podobne programy są niezwykle atrakcyjne dla firm, których oferta jest dość wąska i specjalistyczna. Taki przypadek to właśnie na przykład szkło kominkowe. Budowa szerokiej sieci sprzedaży takiego szkła mogłaby się minąć z celem. Ale gdy zaprosimy do współpracy ludzi, którzy dobrze znają branżę, może się to okazać dla nas świetnym rozwiązaniem. By program partnerski się sprawdził, firma musi jednak spełnić kilka warunków; przede wszystkim musi mieć produkty wysokiej jakości oraz bardzo dobrą opinię na rynku. To warunki konieczne, by przyciągnąć wiarygodnych i zmotywowanych partnerów.

Podziel się