Klimatyzacja w biurze – stacjonarna czy przenośna?
Budowa i remontZapewnienie odpowiednich warunków pracy jest zadaniem każdego pracodawcy. Tylko wtedy zatrudniane osoby będą mogły pracować w pełni wydajnie. Wyróżnia się dwa rodzaje klimatyzacji, a dokładniej klimatyzatory stacjonarne oraz przenośne. Czym się charakteryzują i który typ klimatyzacji wybrać do swojego biura?
Klimatyzacja stacjonarna
Klimatyzacja stacjonarna to m.in. klimatyzacja typu split. To najnowszy, a jednocześnie najbardziej wydajny sposób na schłodzenie powietrza i zapewnienie mu odpowiedniej wilgotności. Klimatyzatory split nie zajmują dużo miejsca i nie przeszkadzają pracownikom w wypełnianiu przez nich obowiązków. Są ciche, dlatego nie rozpraszają uwagi. Wyróżnia się zarówno urządzenia ścienne, jak i podsufitowe, kanałowe oraz stojące – mówi nasz rozmówca z firmy Klima-Therm. Wybierając system multi-split, można zapewnić chłodne powietrze kilku pomieszczeniom, przy wykorzystaniu jednej jednostki zewnętrznej i kilku jednostek wewnętrznych.
Klimatyzacja przenośna
Klimatyzacja w biurze może być również klimatyzacją przenośną. W odróżnieniu do klimatyzacji stacjonarnej, urządzenia nadają się do przenoszenia, w zależności od tego, w którym z pomieszczeń chcemy ich aktualnie używać. Niestety, głośno pracują i znacznie pogarszają warunki pracy. Do tego, do ich pracy konieczne jest otwarte okno, aby wykorzystać powietrze zewnętrzne do ochładzania skraplacza. Dlatego znacznie bardziej korzystne jest zainstalowanie pierwszego typu klimatyzatora.
Zalety klimatyzacji w biurze
Jeśli zdecydujemy się zainstalować klimatyzację w naszej firmie, będziemy mogli szybko schłodzić pomieszczenie do pożądanych temperatur, również w okresie letnim. Zagwarantujemy pracownikom przyjemną pracę i zdecydowanie wpłyniemy na wydajność wykonywanych przez nich działań. Nigdy nie będzie duszno, dlatego zatrudnione osoby będą mogły się skupić i nic nie będzie rozpraszać ich uwagi. Ponadto klimatyzatory oczyszczają powietrze z kurzu, bakterii i pyłu, zapewniając ludziom zdrowie.