Zalety etykiet typu IML
Biuro i firmaNie od dziś wiadomo, że opakowanie to jeden z filarów skutecznej reklamy. To właśnie ono zachęca do kupna danego produktu, musi być zatem niezwykle atrakcyjne, jak i trwałe. Istotnym elementem każdego opakowania jest etykieta, bo to właśnie na niej zawarte są wszelkie przykuwające uwagę grafiki i hasła reklamowe. Efektownym i trwałym rozwiązaniem, zyskującym na popularności, są etykiety typu IML.
Na czym polega etykietowanie IML?
Skrót IML pochodzi z języka angielskiego i oznacza In-Mold Labeling, co dosłownie tłumaczy się jako etykietowanie w formie. Co to oznacza? W technologii IML etykieta nakładana jest na produkt już w trakcie procesu formowania opakowania, a nie przyklejana na gotowy pojemnik. – Wyjaśnia specjalista reprezentujący firmę Profix 3D zajmującą się produkcją opakowań w technologii lentikularnej 3D. – W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, np. papierowych etykiet samoprzylepnych, w przypadku IML materiał reklamowy zostaje trwale połączony z pojemnikiem. Przygotowaną etykietę wykonaną z cienkiej folii z tworzywa sztucznego, np. polipropylenu, umieszcza się w formie wtryskowej, gdzie łączy się z płynnym tworzywem o wysokiej temperaturze. Po wystygnięciu tak uformowane opakowanie wraz z zatopioną w nim folią jest gotowe do użytku. W ten sposób można projektować zarówno wypraski owalne jak i wieloboczne, co daje szerokie możliwości projektowe. Same folie IML drukuje się na wytrzymałej folii różnymi metodami, np. techniką UV.
Etykiety IML. Dlaczego warto?
Technologia In-Mold Labeling, czyli etykietowania w formie, posiada wiele zalet. Należy do nich:
- Trwałość – technika IML pozwala uzyskać jednorodny produkt, od którego nie można oddzielić etykiety. Nie grozi to więc rozwarstwianiem, ścieraniem i odpadaniem etykiet.
- Odporność – etykiety IML nie blakną na słońcu, nie brudzą się i są odporne na działanie wilgoci oraz temperatur.
- Efektowny wygląd – wysoka jakość druku sprawia, że etykiety IML prezentują się niezwykle atrakcyjnie, bywają być też dodatkowo zdobione, a projekt może uwzględniać nie tylko płaskie, ale też wypukłe powierzchnie.
- Wydajność produkcji – wtopienie etykiety w opakowanie podczas jego formowania znacznie skraca cały proces produkcji i jest oszczędnym rozwiązaniem.
- Mnogość zastosowań – etykiety IML są wykorzystywane do produkcji różnych opakowań, od wyrobów mlecznych, np. jogurtów, przez skrzynki na napoje, aż po inne artykuły dla branży spożywczej.
- Ekologia – nie bez znaczenia jest także ekologiczny wymiar opakowań IML, gdzie zarówno forma, jak i etykieta wykonane są z tego samego materiału, np. polipropylenu, co ułatwia recykling.
Tak liczne zalety sprawiają, że technologia etykietowania IML cieszy się coraz większym uznaniem we współczesnej branży opakowaniowej.