Artykuł sponsorowany Zalety etykiet typu IML

Zalety etykiet typu IML

Nie od dziś wiadomo, że opakowanie to jeden z filarów skutecznej reklamy. To właśnie ono zachęca do kupna danego produktu, musi być zatem niezwykle atrakcyjne, jak i trwałe. Istotnym elementem każdego opakowania jest etykieta, bo to właśnie na niej zawarte są wszelkie przykuwające uwagę grafiki i hasła reklamowe. Efektownym i trwałym rozwiązaniem, zyskującym na popularności, są etykiety typu IML.

Na czym polega etykietowanie IML?

Skrót IML pochodzi z języka angielskiego i oznacza In-Mold Labeling, co dosłownie tłumaczy się jako etykietowanie w formie. Co to oznacza? W technologii IML etykieta nakładana jest na produkt już w trakcie procesu formowania opakowania, a nie przyklejana na gotowy pojemnik. Wyjaśnia specjalista reprezentujący firmę Profix 3D zajmującą się produkcją opakowań w technologii lentikularnej 3D.W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, np. papierowych etykiet samoprzylepnych, w przypadku IML materiał reklamowy zostaje trwale połączony z pojemnikiem. Przygotowaną etykietę wykonaną z cienkiej folii z tworzywa sztucznego, np. polipropylenu, umieszcza się w formie wtryskowej, gdzie łączy się z płynnym tworzywem o wysokiej temperaturze. Po wystygnięciu tak uformowane opakowanie wraz z zatopioną w nim folią jest gotowe do użytku. W ten sposób można projektować zarówno wypraski owalne jak i wieloboczne, co daje szerokie możliwości projektowe. Same folie IML drukuje się na wytrzymałej folii różnymi metodami, np. techniką UV.

Etykiety IML. Dlaczego warto?

Technologia In-Mold Labeling, czyli etykietowania w formie, posiada wiele zalet. Należy do nich:

  • Trwałość – technika IML pozwala uzyskać jednorodny produkt, od którego nie można oddzielić etykiety. Nie grozi to więc rozwarstwianiem, ścieraniem i odpadaniem etykiet.
  • Odporność – etykiety IML nie blakną na słońcu, nie brudzą się i są odporne na działanie wilgoci oraz temperatur.
  • Efektowny wygląd – wysoka jakość druku sprawia, że etykiety IML prezentują się niezwykle atrakcyjnie, bywają być też dodatkowo zdobione, a projekt może uwzględniać nie tylko płaskie, ale też wypukłe powierzchnie.
  • Wydajność produkcji – wtopienie etykiety w opakowanie podczas jego formowania znacznie skraca cały proces produkcji i jest oszczędnym rozwiązaniem.
  • Mnogość zastosowań – etykiety IML są wykorzystywane do produkcji różnych opakowań, od wyrobów mlecznych, np. jogurtów, przez skrzynki na napoje, aż po inne artykuły dla branży spożywczej.
  • Ekologia – nie bez znaczenia jest także ekologiczny wymiar opakowań IML, gdzie zarówno forma, jak i etykieta wykonane są z tego samego materiału, np. polipropylenu, co ułatwia recykling.

Tak liczne zalety sprawiają, że technologia etykietowania IML cieszy się coraz większym uznaniem we współczesnej branży opakowaniowej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas