Artykuł sponsorowany Jaką rolę pełnią ekspozytory?

Jaką rolę pełnią ekspozytory?

Sprzedaż różnego rodzaju produktów wymaga podjęcia bardzo wielu działań. Jednym z nich jest odpowiednie rozmieszczenie towaru. Dotyczy to nie tylko samego rozlokowania produktów według popytu, lecz także z myślą o efektywnym zachęceniu klienta do kupienia danej rzeczy. Mogą w tym pomóc różnego rodzaju ekspozytory, np. stojaki, displaye produktowe czy materiały POS. Dzięki nim produkt jest bardzo dobrze widoczny i przyciąga uwagę.

Czym są ekspozytory i jakie są ich typy?

Stojaki i regały ekspozycyjne, a także inne przedmioty służące lepszej ekspozycji towarów są niezbędne w sklepach, szczególnie tych o większej powierzchni. W takich miejscach towarów jest naprawdę bez liku, dlatego wystawcy chcą, aby wyroby określonych marek były jak najkorzystniej umiejscowione w przestrzeni sklepowej oraz jak najbardziej widoczne.

Aby przyciągnąć uwagę klienta, często stawiane są różnego rodzaju ekspozytory. Są to zazwyczaj stojaki lub regały, ale zdarzają się również standy, displaye, a nawet tacki. Wybór typu ekspozytora jest uzależniony od tego, jakie produkty mają zostać na nim wystawione i ile ich jest. Zazwyczaj są to konstrukcje wykonane z kartonu.

Co daje postawienie ekspozytora?

Jak mówi ekspert z firmy DANEX-BIS:

Odpowiednia strategia marketingowo-handlowa to podstawa sukcesów w sprzedaży produktu. Sklepy, szczególnie te wielkopowierzchniowe, są miejscami, w których każdy produkt ma przykuwać uwagę klienta, jednak tak się nie dzieje. Odpowiednia ekspozycja niektórych z nich sprawia, że sprzedają się o wiele lepiej niż inne.

Stojaki, materiały POS i inne ekspozytory walnie się do tego przyczyniają. Warto zauważyć, że są to zazwyczaj kolorowe i przyciągające uwagę kartony, często zajmujące sporo miejsca. To zawsze ma wpływ na klienta i sprawia, że chętniej podchodzi od do wystawionego na nich towaru.

Ekspozytory są niezwykle przydatne i warto je zamówić, ponieważ można dzięki temu znacznie zwiększyć sprzedaż produktów i przyciągnąć klienta. Walory dekoracyjny i estetyczny, jaki jest udziałem tego typu przedmiotów, sprawiają, że konsumenci częściej sięgają po daną rzecz. Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, a tego rodzaju ekspozycja jest reklamą o tyle skuteczną, że rzecz do kupienia znajduje się pod ręką i to dosłownie.

Firmy produkujące materiały POS i wykonujące elementy systemów ekspozycyjnych tworzą je na specjalne zamówienie swoich klientów. Dlatego nie tylko forma, materiał czy kolorystyka ekspozytora jest taka, jakiej oczekuje wystawca, lecz także rozmiar, co również ma niebagatelne znaczenie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas