Materiał Partnera Moc marketingu szeptanego w dobie Internetu

Moc marketingu szeptanego w dobie Internetu

Promocja produktu lub usługi to jedno z ważniejszych działań marketingowych firmy. Obecnie do rozpowszechniania informacji najczęściej wykorzystuje się Internet i media społecznościowe. Sposobem na zdobycie nowych klientów jest marketing szeptany. Dobrze przeprowadzona kampania potrafi wyrobić pozytywne zdanie o firmie. Co to jest marketing szeptany i jaką ma moc w Internecie?

 

Marketing szeptany — definicja i rodzaje

Celem marketingu szeptanego jest wywołanie dyskusji pomiędzy klientami przedsiębiorstwa a potencjalnymi nabywcami. Działanie to opiera się na interakcjach powstających między tymi dwiema stronami. Marketing szeptany w Internecie jest wzmocnieniem przekazów nadawanych w innych źródłach. Jeśli przeprowadzi się go prawidłowo, firma może zyskać pozytywną opinię wśród klientów.

Wyróżnia się kilka metod marketingu szeptanego. Do stosowanych obecnie przez firmę działań należą:

  • evangelist marketing — klient identyfikuje się z promowanym produktem i poleca go innym,
  • marketing wirusowy — polega na budowaniu pozytywnej opinii o marce za pomocą atrakcyjnych przekazów,
  • trendsetting — produkt promuje się jako coś, co klient będzie chciał mieć lub naśladować,
  • casual marketing — wkomponowanie produktu w daną branżę,
  • cause marketing — wspieranie akcji i grup społecznych,
  • product seeding — będący podstawą influencer marketingu. Polega na udostępnianiu próbek osobom mającym wielu odbiorców,
  • brand blogging — wykorzystanie blogów do promocji produktu,
  • community marketing — wywoływanie dyskusji na temat produktu lub usługi.

Zanim firma rozpocznie marketing szeptany, osoby odpowiedzialne za jego prowadzenie powinny dokładnie przemyśleć, na jakich portalach akcja odniesie sukces. Ważny jest także harmonogram jej prowadzenia oraz forma treści umieszczanych w Internecie.

 

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Firma Embi Marketing oferuje prowadzenie marketingu szeptanego na wielu portalach i stronach internetowych. Dzięki umieszczaniu w przekazie opinii klientów potencjalni nabywcy dóbr i usług częściej decydują się na ich zakup. Prawie 40% internautów zasięga sprawdzonych opinii innych konsumentów. Z tego powodu marketing szeptany najczęściej pojawia się na portalach społecznościowych i forach internetowych. Wysoką wiarygodność wśród klientów pomaga w wyrabianiu pozytywnej opinii o marce. Poza tym klient ma możliwość poznanie rynku i porównania kilku produktów. Marketing szeptany wspiera także pozycjonowanie stron w Internecie. Zasięg prowadzonej w ten sposób reklamy jest ogromny.

 

Podziel się