Jak zaradzić problemom z dostępem do asortymentu?
Biuro i firmaProwadzenie działalności spożywczej lub restauracyjnej związane jest z koniecznością ciągłego dostępu do różnego rodzaju produktów, często bardzo rzadkich lub trudnodostępnych. Coraz większa konkurencja oraz rotacja w branży spożywczej nie ułatwia utrzymania asortymentu na poziomie, który pozwala zatrzymać przy sobie klientów. Może to spowodować przestoje w działalności firmy i problemy finansowe.
Duży zasięg sieci społecznych i kontaktów
Bardzo pomocne w utrzymaniu asortymentu, który interesuje klientów, jest posiadanie dużej bazy kontaktów do rzetelnych i zaufanych hurtowni oraz dostawców. Pozwala to mieć pewność, że produkty, które zapewniają zysk i sprzedaż będziemy mogli szybko sprowadzić i zapobiec pustce na regałach oraz w kasie.
Często jednak okazuje się, że prowadzenie księgowości i inne obowiązki pochłaniają zbyt wiele czasu, by móc pozostawać w stałym kontakcie z właścicielami hurtowni. Warto rozejrzeć się wtedy za firmą, której działalność ogranicza się do utrzymania komunikacji pomiędzy hurtowniami oraz sklepami spożywczymi, twierdzi Bartłomiej Piszczek z firmy Aga-Bar prowadzący działalność, konsultingową dla branży spożywczej.
Szerokie pole działalności doradczej
Niejednokrotnie firmy zajmujące się doradztwem gospodarczym w spożywce prowadzą również kontrolę transakcji pieniężnych pomiędzy nimi, co pozwala czuwać także nad księgą przychodów i rozchodów. Podejmują się one także wsparcia związanego z wyborem produktów, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasz asortyment i rozwinąć sprzedaż. W firmach taki pracuję nie tylko osoby przygotowane w zakresie marketingu i finansów, ale także żywności i towaroznawstwa, co pozwoli mieć gwarancję, że dostarczane produkty będą dobrej jakości.
Korzyści dla hurtowni związane z lepszą sprzedażą
Przekazanie działalności związanej z dostawami przekłada się także na większą ilość czasu, którą można przeznaczyć na inne bardziej kluczowe czynności, np. poszukiwanie nowych pracowników. Hurtownie mogą również dzięki temu rozszerzać swoje wpływy i docierać do coraz większej liczby restauracji i sklepów, które chcą nabywać ich produkty, co przekłada się na system sprzedażowy. Wszystkie te aspekty wskazują, że warto zaufać konsultantom doradztwa gospodarczego, aby rozwinąć skrzydła jako sprzedawca, restauracja lub hurtownia.