Artykuł sponsorowany Jak zaradzić problemom z dostępem do asortymentu?

Jak zaradzić problemom z dostępem do asortymentu?

Prowadzenie działalności spożywczej lub restauracyjnej związane jest z koniecznością ciągłego dostępu do różnego rodzaju produktów, często bardzo rzadkich lub trudnodostępnych. Coraz większa konkurencja oraz rotacja w branży spożywczej nie ułatwia utrzymania asortymentu na poziomie, który pozwala zatrzymać przy sobie klientów. Może to spowodować przestoje w działalności firmy i problemy finansowe.

Duży zasięg sieci społecznych i kontaktów

Bardzo pomocne w utrzymaniu asortymentu, który interesuje klientów, jest posiadanie dużej bazy kontaktów do rzetelnych i zaufanych hurtowni oraz dostawców. Pozwala to mieć pewność, że produkty, które zapewniają zysk i sprzedaż będziemy mogli szybko sprowadzić i zapobiec pustce na regałach oraz w kasie.  

Często jednak okazuje się, że prowadzenie księgowości i inne obowiązki pochłaniają zbyt wiele czasu, by móc pozostawać w stałym kontakcie z właścicielami hurtowni. Warto rozejrzeć się wtedy za firmą, której działalność ogranicza się do utrzymania komunikacji pomiędzy hurtowniami oraz sklepami spożywczymi, twierdzi Bartłomiej Piszczek z firmy Aga-Bar prowadzący działalność, konsultingową dla branży spożywczej. 

Szerokie pole działalności doradczej

Niejednokrotnie firmy zajmujące się doradztwem gospodarczym w spożywce prowadzą również kontrolę transakcji pieniężnych pomiędzy nimi, co pozwala czuwać także nad księgą przychodów i rozchodów. Podejmują się one także wsparcia związanego z wyborem produktów, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasz asortyment i rozwinąć sprzedaż. W firmach taki pracuję nie tylko osoby przygotowane w zakresie marketingu i finansów, ale także żywności i towaroznawstwa, co pozwoli mieć gwarancję, że dostarczane produkty będą dobrej jakości. 

Korzyści dla hurtowni związane z lepszą sprzedażą

Przekazanie działalności związanej z dostawami przekłada się także na większą ilość czasu, którą można przeznaczyć na inne bardziej kluczowe czynności, np. poszukiwanie nowych pracowników. Hurtownie mogą również dzięki temu rozszerzać swoje wpływy i docierać do coraz większej liczby restauracji i sklepów, które chcą nabywać ich produkty, co przekłada się na system sprzedażowy. Wszystkie te aspekty wskazują, że warto zaufać konsultantom doradztwa gospodarczego, aby rozwinąć skrzydła jako sprzedawca, restauracja lub hurtownia.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas