Artykuł sponsorowany Jak powinna wyglądać idealna ulotka

Jak powinna wyglądać idealna ulotka

Krótki spacer po mieście niedaleko starówki i… pełne kieszenie ulotek. Zbieramy je, aby docenić pracę osób, które je rozdają lub chcemy się dowiedzieć więcej na temat konkretnego miejsca (np. restauracji). Wystarczy jedno spojrzenie na tę formę reklamy, by nas zachęcić lub zrazić. W takim razie warto odpowiedzieć sobie na pytanie: jakimi cechami powinna cechować się ulotka idealna?

Ulotka idealna, czyli…

Taka, której nie wyrzucimy od razu do śmieci. Jest to zadanie o tyle trudne, że o tym, czy ulotka się nam podoba decydują pierwsze sekundy. Tym bardziej warto dowiedzieć się, jak może wyglądać ulotka idealna. Jej cechami charakterystycznymi powinny być:

  • określenie konkretnych zadań (np. dotarcie do nowych klientów lub promocja konkretnego produktu/usługi);
  • przemyślany dobór treści (zawierające wyczerpujące informacje oraz ciekawe infografiki i czytelny nagłówek);
  • umieszczenie danych teleadresowych: adres, telefon, e-mail, strona www, a czasami również mapa dojazdowa;
  • bezbłędność – literówki mogą świadczyć o szybkim przygotowaniu i niedbałości firmy;
  • sprawienie, by klient chciał ulotkę zatrzymać, np. zniżka na dany produkt z określonym przedziałem czasowym na jej wykorzystanie;
  • dopasowanie ulotki do odbiorcy oraz sposobu kolportażu (do ręki czy do skrzynki pocztowej), w tym nawiązanie kontaktu (adresowanie do konkretnej osoby);
  • indywidualizm – ulotka powinna odnosić się do konkretnego produktu czy usługi przy jednoczesnym zachowaniu czytelności i przejrzystości;
  • format adekwatny dla branży oraz dobrej jakości papier.

Ulotki powstają dzięki technologii cyfrowej – polecana przy niewielkich nakładach oraz offsetowej – opłacalna przy dużych zamówieniach (powyżej 1000 sztuk).

Dlaczego ulotki?    

Firmy decydujące się na tę formę reklamy chcą wypromować własne produkty lub usługi potencjalnemu klientowi. Warto zdecydować się na usługi doświadczonej agencji reklamowej, której pracownicy są świadomi obowiązujących trendów w projektowaniu. Trzeba stworzyć ulotkę, która wyróżni naszą firmę na tle innych, a jednocześnie będzie miała jasny i czytelny przekaz. Specjalista z firmy City Color tak mówi o tym modelu reklamy: to dzisiaj jedna z najbardziej podstawowych i popularnych form komunikacji marketingowej. Dzięki ulotkom mają Państwo szansę na szybkie, tanie i efektywne dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Ważną cechą przemawiającą za skutecznością ulotki reklamowej jest jej uniwersalność, a także szybkość zarówno na etapie przygotowania, jak i wytwarzania.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas