Artykuł sponsorowany Czym jest pełna księgowość?

Czym jest pełna księgowość?

Pełna księgowość jest określana ustawowo, więc niektóre firmy mają obowiązek jej prowadzenia. Jest zaawansowanym rejestrowaniem przychodów oraz rozchodów. Przedsiębiorca, który przykładowo rozliczał firmę na zasadach ogólnych po przekroczeniu rocznego przychodu 2 mln euro, ma obowiązek jej wprowadzenia. Firma musi wtedy sporządzać regularne sprawozdania finansowe i realizować ewidencję środków trwałych oraz magazynowych.

Czy każde biuro rachunkowe prowadzi pełną księgowość?

Każdy podmiot gospodarczy jest zobowiązany do prowadzenia rachunkowości, czyli do ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych. Zawsze należy tę kwestię mieć na uwadze i dobrze przemyśleć, czy zatrudnić rachmistrza, czy wybrać biuro rachunkowe. Dzięki temu nie musi tracić czasu na wizyty w urzędzie skarbowym, bo pracownik zajmuje się wszystkimi sprawami. Zatrudniając specjalistę ds. rachunkowości, należy liczyć się z wyższymi kosztami, ale za to jest zawsze na miejscu. Kancelaria z kolei jest tańszą opcją, z której korzysta wiele firm, rezygnując jednocześnie z tworzenia etatu księgowego. Należy jednak zawsze dostarczać dokumenty na bieżąco. Rachunkowość początkowo jest prostą sprawą i nie wymaga specjalnych kwalifikacji, z biegiem czasu dokumentów jest coraz więcej, więc przyda się pomoc eksperta. Duże firmy, w tym spółki coraz częściej zlecają tę formę do biur rachunkowych. Centrum Księgowe mgr Joanna Braumann obsługuje małe i średnie przedsiębiorstwa, ale i prowadzi dokumentację także dla wielkich spółek.

Pełna księgowość – co to jest?

Pełna księgowość jest określana ustawowo, niektóre firmy mają obowiązek jej prowadzenia. Jest zaawansowanym rejestrowaniem przychodów i rozchodów. Przedsiębiorca, który rozliczał firmę na zasadach ogólnych, po przekroczeniu rocznego przychodu 2 mln euro, ma obowiązek wprowadzenia pełnej rachunkowości. Firma musi sporządzać regularne sprawozdania finansowe i prowadzić ewidencję środków trwałych oraz magazynowych. Rachmistrz rejestruje wszystkie operacje  gospodarcze w formie: księgi głównej, ksiąg pomocniczych, dzienników, oraz prowadzi zestawienie obrotów i sald, jak i rejestr składników majątku: aktywów, pasywów przedsiębiorstwa. Na koniec roku obrotowego musi składać  sprawozdania finansowe, uwzględniające bilans zysków i strat, przepływy pieniężne itp. W tej sytuacji tworzony jest dział rachunkowości, zarządzany przez główną księgową, która odpowiada za rachunkowość organizacji.

Jaką ewidencję trzeba prowadzić przy pełnej księgowości?

Pełna księgowość wymaga specjalistycznej wiedzy. Przedsiębiorstwa, w których nie ma utworzonego właściwego działu, zlecają jej prowadzenie do biur rachunkowych. Jest to bezpieczne rozwiązanie, ze względu na to, że w zakresie rozliczeń finansowych mogą pojawić się błędy, które niestety bywają bardzo kosztowne. Ta forma dla kancelarii nie stanowi żadnych problemów. Z powodzeniem rozliczają transakcje finansowe i to w sposób, niezwykle precyzyjny. Pracownicy prowadzą księgi handlowe, pokazujące sytuację finansową organizacji. Przygotowują jednocześnie zestawienia zysków i strat, co pomaga w podejmowaniu dalszych działań, przez przedsiębiorstwo. Jest ono również sprawozdaniem dla akcjonariuszy, kontrahentów oraz podstawą dla banku, gdy firma występuje o kredyt obrotowy. Wszystkim tym zajmują się kompleksowo biura rachunkowe.

Opracowanie:

Joanna Braumann Centrum księgowe

Dzierżoniów , Nowowiejska 61A lok. A

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas