Artykuł sponsorowany Co powinno znaleźć się na banerze reklamowym?

Co powinno znaleźć się na banerze reklamowym?

Banery reklamowe są dość często wybieranym przez firmy nośnikiem reklamy. Atutem takiego materiału promocyjnego jest przede wszystkim jego widoczność – ze względu na swój przeważnie spory format, staje się on czytelny dla wielu odbiorców. Nie jest też problematyczny i drogi w przygotowaniu, co jednak uzależnione jest również od wybranej agencji reklamowej zajmującej się jego wykonaniem.

Jakie są zalety banerów reklamowych?

Banery reklamowe mogą być wykonane w dowolnym formacie. Najpopularniejszym jest niewątpliwie klasyczny model, czyli prostokątna płachta materiału, na której nadrukowane zostały istotne informacje o firmie i jej ofercie. Baner z powodzeniem wiesza się na elementach konstrukcyjnych budynków, ale także specjalnie przystosowanych do tego celu stelażach. Dużym atutem takiego nośnika jest jego odporność na czynniki zewnętrzne. Reklama tego typu nie niszczeje wskutek wilgoci czy niskich temperatur.

Ze względu na swoje rozmiary baner jest też nośnikiem promocyjnym o dość dużej efektywności. Dociera on do wielu odbiorców, będąc umieszczonym w lokalizacjach o sporym natężeniu ruchu pieszego lub samochodowego. Ważne jest jednak, by przyciągał on uwagę swoim wyglądem. Wpływ na to ma projekt graficzny, którego wykonanie zlećmy Agencji Reklamowej Graf-Studio. To specjaliści, którzy są w stanie przygotować nawet najbardziej skomplikowany wizualnie baner, pozostający atrakcyjnym elementem reklamowym. Jakie zatem konkretnie informacje powinny znaleźć się na takim nośniku?

Jak przygotowuje się projekt graficzny banera?

Na płachtę wybranego materiału o rozmiarach odpowiadających oczekiwaniom klienta nadrukowuje się uprzednio wykonany cyfrowo projekt graficzny. Kluczowe jest tło, którym może być np. zdjęcie w wysokiej rozdzielczości. Wykorzystuje się też tła o jednolitym kolorze. Ważne jest, by naniesione napisy były czytelne. Warto uwzględnić w projekcie graficznym banera reklamowego kolory jednoznacznie kojarzące się z daną marką. Na banerze powinno znaleźć się logo firmy, a także najważniejsze informacje o jej siedzibie i możliwościach kontaktu.

Taki nośnik reklamy wykorzystywany jest najczęściej dwojako. Nierzadko zawiera jedynie dane przedsiębiorstwa oraz wyszczególnione najważniejsze usługi czy towary, jakie znajdują się w ofercie. Czasem jednak przygotowuje się baner reklamowy specjalnie na okoliczność wprowadzenia np. nowego produktu. W obu przypadkach ważne jest, by w projekcie wyraźnie wskazać kluczowe słowa lub elementy graficzne, jakie w pierwszej kolejności mają przyciągnąć uwagę. Wpływa to na skuteczność banera jako nośnika reklamy – odbiorca zapamiętuje najważniejszy element oferty i na jego podstawie wybiera daną markę.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas