Materiał Partnera W jaki sposób zaprojektować dobrą ulotkę?

W jaki sposób zaprojektować dobrą ulotkę?

Ulotki reklamowe to obecnie wciąż najpopularniejsza forma reklamy wykorzystywana przez małe i średni przedsiębiorstwa do przyciągania uwagi potencjalnych klientów i informowania ich o świadczonych usługach. Jednak podobnie jak każdy inny nośnik reklamowy, ulotka musi swoją formą zachęcać osobę, która bierze ją do ręki, by zapoznała się z jej treścią i wykorzystała zawarte na niej informacje, zamiast od razu wrzucać ją do kosza. Dlatego dużą uwagę należy przywiązać do odpowiedniego projektu ulotki.

Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowania ulotka?

Odpowiedź na powyższe pytanie wydaje się prosta: dobrze zaprojektowana ulotka przykuwa uwagę potencjalnego klienta i zachęca go do skorzystania z naszej oferty. W rzeczywistości jednak taki efekt jest niezwykle trudny do osiągnięcia przede wszystkim przez konieczność znalezienia równowagi między atrakcyjnym wyglądem a zawartością informacji – najbardziej estetyczne ulotki zawierają najmniej istotnych z puntu widzenia odbiorcy treści, z kolei te zawierające dużo danych pod względem estetyki są bardzo ubogie. Dlatego powinniśmy przed projektowaniem zastanowić się nad wyborem informacji, które powinny się znaleźć na ulotce, biorąc pod uwagę jej zadanie: czy ma ona informować o ogólnej działalności firmy, czy może o jakiejś promocji? Na pewno najbardziej istotnymi informacjami jest nazwa naszej firmy, jej adres i dane kontaktowe, ew. mapka dojazdu. W dalszej kolejności warto wspomnieć w kilku słowach o branży, w której się specjalizujemy oraz o najpopularniejszych usługach jakie oferujemy. Nie powinniśmy wypisywać całego zakresu usług, gdyż zajmuje to zbyt dużo miejsca, a ponadto nie mamy pewności, czy faktycznie pomoże nam to sprzedać usługi mniej chodliwe.

Estetyka – kolory i fonty

Odpowiednia estetyka gwarantuje, że osoba która weźmie ulotkę w ręce zainteresuje się nią na dłużej niż kilka sekund i być może zachowa ją na później. Warto pamiętać, że znaki graficzne również są informacją. Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy, nie musimy wymieniać wszystkim marek, które obsługujemy, informacja ta prawdopodobnie zginie pośród innych – lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie ich logotypów, które z miejsca rzucą się w oczy. Wykorzystując zdjęcia możemy również zachęcić klienta do zapoznania się z pozostałą treścią ulotki, gdyż już na pierwszy rzut oka będzie on wiedział, czy opisane na niej usługi są dla niego interesujące. Niezwykle istotny jest odpowiedni dobór kolorów. Jaskrawe, mocno kontrastujące ze sobą kolory bardzo rzucają się w oczy, jednak należy ostrożnie ich używać, gdyż mogą sprawić, że ulotka stanie się po prostu nieczytelna, a zatem bezużyteczna. To samo dotyczy fontów, potocznie nazywanych czcionkami – niektóre z nich wyglądają bardzo atrakcyjnie, jednak powinniśmy pamiętać, by tekst był przede wszystkim czytelny.

Bardzo ważny jest rozmiar ulotek – na zbyt małej ulotce nie zmieścimy wszystkim potrzebnych informacji, zbyt duża będzie niewygodna dla klienta, zamiast złożyć ją i schować do kieszeni lub portfela prędzej ją wyrzuci. Najpopularniejsze formaty ulotek to A7 (74x105mm) oraz A6 (105x148mm). Po zaprojektowaniu ulotki powinniśmy ją wydrukować na dobrej jakości papierze. Warto powierzyć to zadanie profesjonalnej drukarni, takiej jak firma Garmond, która działa na rynku już od 25 lat. 

Podziel się