Artykuł sponsorowany Na czym polega kodowanie kluczyków samochodowych?

Na czym polega kodowanie kluczyków samochodowych?

Mniej więcej w 1995 roku wprowadzone zostały elektroniczne zabezpieczenia dla samochodów takie jak immobilisery. Obecnie prawie wszystkie pojazdy są w nie wyposażone. Ich celem jest uchronienie pojazdu przez niepowołanym uruchomieniem. Każda marka samochodu ma inny rodzaj immobilisera. Ich kodowaniem oraz dorabianiem zajmuje się wiele firm, w tym Enigma Serwis z Krakowa. Jak wygląda kodowanie kluczyków samochodowych?

Na czym polega kodowanie kluczyków z immobiliserem?

Kodowanie kluczyków samochodowych jest skomplikowaną usługą, gdyż każda marka samochodu posiada własny typ immobilisera. Oznacza to, że ich elementy różnią  zarówno sposobem wykonania, jak też czipami, które znajdują się w środku. Najbardziej popularną i najszybszą metodą kodowania kluczy jest wykonanie kopii z klucza głównego. Klucz można zakodować także poprzez podłączenie się do wtyków diagnostycznych. Pojazdy, jak Seat, Skoda czy Audi posiadają czipy najnowszej generacji. Są to kody zmieniające się przy każdym odpalaniu auta, nie są zapisane na stałe w kluczyku. Poza podłączeniem tego typu immobiliserów pod wtyk diagnostyczny, należy zsynchronizować podzespoły. Proces ten jest trochę bardziej złożony niż w pierwszym przypadku i wymaga około 40 minut pracy. Immobilisery koduje się również w sytuacji, kiedy kierowca zgubił ostatni kluczyk. Wygląda to podobnie jak w drugiej metodzie kodowania, ale procedura może być tu bardziej złożona. Chodzi o utrudnienie możliwości kradzieży pojazdów. W niektórych przypadkach potrzebny jest demontaż licznika, dzięki czemu można pobrać dane bezpośrednio z pojazdu.

Gdzie zakodować kluczyk?

Kiedy zagubi ci się kluczyk albo zostanie uszkodzony masz kilka opcji do wyboru. Możesz skorzystać z autoryzowanych serwisów obsługi, jednak musisz się liczyć z długim oczekiwaniem (nawet kilka tygodni) i sporym wydatkiem. Możesz też zgłosić się do niezależnego warsztatu. Koszt będzie dużo niższy i czas oczekiwania zapewne krótszy. W sytuacji kiedy przepadnie albo zepsuje się ostatni kluczyk sprawa nie jest stracona. Przydadzą się nawet szczątkowe elementy starego kluczyka, by podjąć próbę naprawy. W przypadku popularnych aut punkt naprawy nie będzie miał też problemu ze zdobyciem nowego grota, czyli metalowej części kluczyka. Kiedy grot jest wyszczerbiony lub złamany i nie nadaje się na wzór, fachowiec weźmie miarę z wymontowanej wkładki zamka drzwi. W dobrym punkcie pracownicy poradzą sobie z naprawą stacyjki czy dostosowaniem zamka do innego kluczyka.

Kodowanie kluczyków dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz dla motocykli wykonują specjaliści z Enigma Serwis. Zajmują się także awaryjnym otwieraniem samochodów, dezaktywacją immobiliserów, kodowaniem i serwisem pilotów oraz naprawą i wymianą zamków.

Pamiętaj, że kiedy zepsuje ci się jeden kluczyk, oddaj go od razu do naprawy. Nie szkodzi, że masz zapasowe. Jeśli zostawisz sprawę na później, a potem uszkodzony bądź zagubiony zostanie kolejny kluczyk, sprawa stanie się bardziej skomplikowana.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas