Materiał Partnera Jakie są największe zalety dobrej fotografii produktowej?

Jakie są największe zalety dobrej fotografii produktowej?

Sprzedaż internetowa z roku na rok coraz bardziej się rozwija. Obecnie zakupy w sieci są robione niemal tak samo często, jak te stacjonarne. Niestety, nadal wielu klientów pozostanie nieufnych, co do kupowania przedmiotów, których nie można obejrzeć z bliska. Pomóc może profesjonalna fotografia produktowa. Jakie są jej największe zalety i kiedy skorzystać z usługi?

Jak sprzedawać w Internecie?

Najważniejsze jest przygotowanie rzetelnej i klarownej oferty. Podczas wystawiania przedmiotów na sprzedaż w swoim sklepie internetowym nie wystarczy tylko wrzucić nazwy produktów i opisać kilkoma słowami.

Najlepszym opis produktu składa się z:

  • Nazwy – oprócz nazwy własnej w tytule wystawianego artykułu mogą znajdować się również 2-3 słowa określające przeznaczenie. Przykładowo, bardziej jasne jest dla klienta określenie „Farba X do drewna i ceramiki”  niż samo „Farba X”.
  • Wymiarów i wagi powinno się podawać przynajmniej jedną z tych dwóch informacji. Szczególnie w przypadku produktów niestandardowych.
  • Fotografii to na nią zwraca się uwagę w pierwszej kolejności. Musi przedstawiać produkt w taki sposób, aby zgadzał się z rzeczywistością.
  • Opisu – można w nim zawrzeć materiały, z jakich są wykonane artykuły oraz funkcje, jakie może pełnić dany przedmiot.  
  • Informacji o producencie – wiele osób zwraca uwagę na markę oraz kraj pochodzenia.

Zalety fotografii produktowej

Jak zostało już wcześniej wspomniane, w pierwszej kolejności zwykle zwraca się uwagę na zdjęcie danego produktu. Nie da się zaprzeczyć, że większość ludzi podejmuje decyzję o zakupie na podstawie wyglądu – każdy kocha to, co jest ładne. Zdarza się, że nawet praktyczność jest spychana na dalszy plan. Dobre zdjęcia produktowe mogą być najkrótszą drogą do sukcesu. Ich wykonaniem zajmuje się między innymi firma Browl, której siedziba znajduje się w Kąkolówce na terenie województwa podkarpackiego.

Zalety dobrej fotografii produktowej:

  • przedstawienie produktu;
  • zachęcenie do zakupu;
  • możliwość wykorzystania także w reklamie;
  • budowanie profesjonalnego wizerunku firmy.

Do wykonania dobrego zdjęcia produktowego są potrzebne nie tylko wiedza i specjalistyczny sprzęt, ale także dobre oko. Nie każdy fotograf jest w stanie wykonać dobre zdjęcie produktowe – duże znaczenie ma tutaj doświadczenie. Fotografie produktów mogą być na białym tle, lecz zdecydowanie lepiej prezentują się takie, których dalsze plany również zostały właściwie skomponowane. Zdjęcia produktowe można wykorzystać nie tylko w katalogach sklepów internetowych, ale także narzędziach marketingowych w formie papierowej – na przykład albumach, broszurach, przewodnikach, gazetkach, banerach oraz kalendarzach firmowych.

Podziel się