Materiał Partnera
Jak zorganizować wesele z pokazem sztucznych ogni?

Jak zorganizować wesele z pokazem sztucznych ogni?

Aby podkreślić wyjątkowość dnia, w którym dwoje zakochanych ludzi ślubuje sobie miłość i wierność do grobowej deski, warto zadbać o to, by weselu towarzyszyła szczególnie piękna oprawa. Efekt ten osiągnąć można nie tylko dzięki odpowiedniemu udekorowaniu sali biesiadnej, lecz również organizując niezapomniane atrakcje. Jedną z najbardziej efektownych opcji jest weselny pokaz sztucznych ogni. Jak go zorganizować?

Na własną rękę

Najtańszym rozwiązaniem jest samodzielne odpalenie fajerwerków, poprzedzone wcześniejszym ich zakupem. Do wyboru mamy najrozmaitsze kolory, kształty i sposoby rozpryskiwania się na niebie, a do tego liczne warianty dźwiękowe. Możemy zdecydować się na wszystko, co tylko nam się podoba, jak również podjąć próbę skomponowania przemyślanego pokazu na własną rękę. Może się to jednak okazać nie tylko bardzo trudne (w kwestii zarówno planowania, jak i późniejszej koordynacji świetlnego spektaklu), ale też po prostu niebezpieczne.

Zestawy paletowe

Nieco droższe, za to znacznie wygodniejsze i obarczone mniejszym ryzykiem będzie zaopatrzenie się w tzw. zestaw paletowy – lub większą ich liczbę. Są to połączone ze sobą baterie fajerwerków różnego typu, które wymagają podpalenia lontu tylko raz, na początku pokazu. Kolejne wybuchy inicjowane są niejako automatycznie – grunt to zakup zestawu bardzo dobrej jakości.

Do odpalenia takich sztucznych ogni na weselu nie potrzeba specjalnych pozwoleń, choć aby uniknąć mandatu za zakłócanie ciszy nocnej, lepiej zakończyć wybuchy przed godz. 22:00. Z pewnością warto też uzgodnić z właścicielem danego terenu, że taki pokaz się odbędzie, a także zadbać o to, by goście oglądali go z odległości wynoszącej co najmniej 25 m (i znacznie większej w przypadku wiatru).

Profesjonalne widowisko

Jeśli tylko pozwalają nam na to fundusze, najlepiej zaś zdecydować się na uświetnienie wesela spektakularnym show w wykonaniu zawodowców. Nie tylko skomponują oni pokaz zgodnie z naszymi wytycznymi, dobierając odpowiednie kolory i efekty, ale też dopilnują, by miał on właściwe tempo, rytm i dynamikę, a nawet odpalą fajerwerki do wybranego przez nas podkładu muzycznego.

Profesjonaliści ustalą ponadto parametry pozwalające uzyskać jak najlepszą widoczność, załatwią wszelkie kwestie formalno-prawne i dopilnują bezpieczeństwa. Mogą się także porozumieć zawczasu z fotografem, który na tle fajerwerków zrobi młodej parze niesamowite zdjęcia. Jeśli nie mamy czasu na poszukiwania dobrej firmy pirotechnicznej, warto rozważyć urządzenie przyjęcia weselnego w miejscu, które organizuje pokazy sztucznych ogni we własnym zakresie (świetnym tego przykładem jest choćby restauracja PATIO Con Gusto w Pszczynie, zapewniająca zresztą również wiele innych atrakcji). Dzięki temu wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, a nowożeńcy i ich goście będą mogli już tylko beztrosko podziwiać spektakl ognistych pióropuszy rozbłyskających na nocnym niebie.


Podziel się