Jak w pełni wykorzystać przestrzeń wystawienniczą?
Usługi specjalistyczneDobry projekt stoiska targowego – czyli jaki?
Wiele mówi się o tym, że stoisko targowe powinno być przede wszystkim dobrze zaprojektowane. Podobnie wiele mówi się też o tym, że interpretacja powyższej zasady jest w zasadzie dowolna. Każda firma sądzi przecież, że jej przestrzeń wystawiennicza stoi na wysokim poziomie. Niestety, nie zawsze tak jest. Istnieją pewne cechy, które bardziej przyciągają osoby uczestniczące w targach do stoiska. Znają je specjaliści z firmy Art-Co, wyspecjalizowanej w projektowaniu oraz budowie stoisk targowych. W zależności od ustaleń z klientem stoiska tego rodzaju mogą posiadać pełne wyposażenie we właściwe elementy architektoniczne, a także reklamowe i graficzne. Wszystko po to, by podkreślić indywidualność danego przedsiębiorstwa czy instytucji, która pojawi się na targach ze swoją ofertą. Projekt stoiska musi uwzględniać o wiele więcej czynników – przede wszystkim sposób funkcjonowania człowieka we współczesnym świecie. To jasne, że obecnie wzrok przyciągają zupełnie inne kolory, zjawiska i reklamy niż jeszcze kilkanaście lat temu. Musimy zatem postawić na innowacje – przestrzeń wystawienniczą dopasowaną do współczesnego odbiorcy nastawionego na określone bodźce i odnoszącego się do nich w określony sposób.
Jak zaplanować stoisko targowe?
Udział ekspertów projektujących stoiska targowe to jedna sprawa, ale by lepiej się z nimi skomunikować, potrzebujemy także własnej wiedzy w omawianym temacie. Na pewno warto wziąć pod uwagę podstawowe zasady dobrze zaplanowanego stoiska targowego. Pierwszą z nich jest odpowiednia ekspozycja logo naszej firmy lub instytucji – tak, aby było widoczne już z daleka i jasno oznaczało stoisko, na którym prezentujemy naszą działalność. Kolory i wzory, a także używane na stoisku fonty (czcionki) również powinny być spójne z wizerunkiem firmy, a przede wszystkim stałe – klienci przyzwyczajają się do najmniejszych, nawet pozornie nieistotnych detali i lepiej będą czuli się w znajomym środowisku. Dobrze jest także, zgodnie z najnowszymi trendami, podzielić stoisko na trzy strefy o różnych funkcjach – pasywną (dającą odwiedzającemu możliwość samodzielnego zapoznania się z prezentowanymi materiałami), aktywną (służącą do nawiązania kontaktu z odwiedzającym) i intensywną (z miejscem do prowadzenia rozmów i negocjacji biznesowych).