Materiał Partnera Gdzie spisać testament?

Gdzie spisać testament?

Wiele osób nie chce, aby po ich śmierci ich majątek trafił w przypadkowe ręce. Spisywanie testamentu to sposób na to, aby dorobek życia trafił do określonej osoby. Ostatnia wola musi zostać jednak spisana w specyficzny sposób, aby testament był ważne. Gdzie najlepiej spisać testament?

Testament - dlaczego warto go spisać?

Testament jest sposobem na to, aby zabezpieczyć swój majątek na wypadek śmierci. Jak mówi nam ekspertka Joanna Hozyasz adwokat. Kancelaria adwokacka, wiele osób uważa, że spisywanie testamentu nie jest ważne, ale na pewno warto to zrobić! Dzięki temu mamy pewność, że nasz dorobek życia i przyszłość bliskich, rodziny i współpracowników zostają zabezpieczone w należyty sposób.

Warto pamiętać o tym, że testament jest ważny dopiero od momentu, kiedy osoba, która go sporządziła umiera. Testament nie jest ważny, jeśli spisała go osoba niepełnoletnia, ubezwłasnowolniona lub został sporządzony pod wpływem błędu lub groźby.

Gdzie spisać testament, aby na pewno był ważny?

Ale gdzie spisać testament, aby na pewno był ważny? Testament można spisać samodzielnie lub sporządzić go w formie aktu notarialnego, ale większość osób wybiera pierwszą opcję.  Testament spisany własnoręcznie warto spisać przy pomocy kancelarii adwokata, dzięki temu można mieć pewność, że  przygotowane oświadczenie woli jest ważne.

Wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że testament można przygotować także samodzielnie, jednak aby był on ważny, musi mieć określoną formę. Taki dokument musi być oznaczony w odpowiedni sposób, nagłówek powinien zawierać jedno z tych oznaczeń:

● testament,

● na wypadek śmierci,

● ostatnia wola,

● oświadczenie ostatniej woli.

Należy pamiętać o tym, że adwokat nie może, jako pośrednik, napisać własnoręcznie przygotowanego testamentu. Taka forma jest ważna bowiem tylko wtedy, kiedy osoba przygotowująca oświadczenie woli napisze go ręcznie. Nie można go więc napisać na komputerze i wydrukować. Pismo musi być czytelne, a testament musi zostać podpisany przez spadkodawcę na samym dole (wszelkie dopiski pod podpisem nie są ważne), na testamencie musi się znaleźć także data sporządzenia. Dlaczego warto poprosić adwokata o pomoc w przygotowaniu dokumentu?

Przede wszystkim - pracownik kancelarii adwokackiej doskonale zna się na prawie spadkowym i może sprawdzić, czy zapisy w testamencie są zgodne z prawem. Prawnik może także podpowiedzieć, jakie sformułowania są typowe do stosowania w testamentach. Poza tym pomoże on określić, czy testament został przygotowany w odpowiedniej formie - dzięki temu ewentualni spadkobiercy nie będą mogli podważyć jego treści.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas