Artykuł sponsorowany Druk cyfrowy. Co to takiego?

Druk cyfrowy. Co to takiego?

Szybkość druku cyfrowego to jego charakterystyczna cecha, a jednocześnie ogromna zaleta. Niewiele innych metod może się z nią równać – również, jeśli chodzi o jakość materiałów. Konkurencję może stanowić druk offsetowy, ale jego przeznaczenie jest nieco inne. Druk cyfrowy posiada też wiele innych zalet. Sprawdź więc, czym on tak naprawdę jest i gdzie najczęściej się go wykorzystuje?

Wyznaczniki druku cyfrowego

Druk cyfrowy wyróżnia się tym, że materiały dla niego przeznaczone dostarcza się za pomocą danych komputerowych. Nie jest zatem konieczne użycie nośnika pośredniego, chociaż istnieje taka możliwość. Tę metodę można porównać do druku laserowego, choć jest ona znacznie szybsza i lepsza pod względem jakości drukowanych materiałów. Ten sposób pozwala na personalizację każdej kopii. Świetnie nadaje się przy tworzeniu takich materiałów jak wizytówki, plakaty, banery, rollupy czy ulotki. Najlepiej korzystać z druku cyfrowego wówczas, gdy istnieje zapotrzebowanie na niewielki nakład wydruków.

Metoda laserowa

Najpopularniejszą metodą druku cyfrowego jest metoda laserowa. Na czym ona polega? Dane komputerowe są przerabiane na „ramkę”, czyli zestaw informacji o przygotowanym obrazie. Następnie maszyna naświetla obracający się fotoreceptor za pomocą wiązki laserowej. Potem do cylindra przykleja się toner zmieszany z ferromagnetykiem (zwykle żelazem). Proszek barwiący przenosi się na przygotowane podłoże, z którym zostaje zespolony termicznie. W ten sposób powstaje wydruk.

Zalety druku cyfrowego

Szybkie tempo działania w tej metodzie nie obejmuje samego momentu drukowania, ale też czasu przed i po tej operacji. Nie potrzeba długich przygotowań przed przystąpieniem do pracy, a materiały po wydrukowaniu są gotowe do użycia niemal natychmiast. Poza tym, do wydruku można wykorzystać różne materiały, nie tylko zwykły papier. Jest to duża zaleta, bo ciekawe podłoże może znacznie podnieść walory estetyczne pracy, co jest szczególnie istotne w przygotowaniu materiałów reklamowych. Cena wydruków cyfrowych również nie jest wysoka, bo nie trzeba przygotowywać formy drukowej ani produkować wydruków próbnych. Ponadto, przygotowane materiały są atrakcyjne wizualnie z powodu dużych możliwości w obróbce cyfrowej.

Czy są jakieś wady? Trzeba przyznać, że w niektórych przypadkach druk cyfrowy niekoniecznie się sprawdzi. Przykładem jest sytuacja, gdy istnieje konieczność wydrukowania wielu odbitek lub gdy klient chce użyć większych formatów papieru. Choć zdarza się, że niektóre drukarnie oferują nawet druk wielkoformatowy. Jedną z nich jest drukarnia cyfrowa WEBA. Zdecydowanie się na druk wielkoformatowy otwiera nowe możliwości, takie jak tworzenie witryn sklepowych lub nawet oklejanie pojazdów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas