Artykuł sponsorowany Do jakich zleceń warto wybrać druk offsetowy?

Do jakich zleceń warto wybrać druk offsetowy?

Druk offsetowy to nowoczesna, przemysłowa odmiana druku płaskiego. W tej technice obraz przenoszony jest z płaskiej formy drukowanej na podłoże drukowe za pomocą specjalnego cylindra pośredniego pokrytego obciągiem. Specyfika druku offsetowego sprawia, że jego wykorzystanie jest szczególnie opłacalne w zleceniach o dużym nakładzie. Skomplikowana procedura powstawania druku jest czasochłonna, lecz dzięki temu otrzymane produkty charakteryzują się trwałością i wytrzymałością. Z tego względu na druk offsetowy warto zdecydować się przy tworzeniu kampanii reklamowych, promowaniu firmy lub prowadzeniu innych działań marketingowych. Druk offsetowy pozwala na wierne oddanie projektu, odwzorowanie barw i zachowanie wysokiej rozdzielczości. Jakie cechy druku offsetowego decydują o jego skuteczności?

Rodzaje i etapy powstawania druku offsetowego

Do najczęściej wykorzystywanych typów druku offsetowego należą druki arkuszowe, zwojowe, „na zimno” oraz „na gorąco”. Do tworzenia druku arkuszowego służą farby offsetowe i farby UV charakteryzujące się wysoką lepkością. W przypadku druku zwojowego, gdzie podłoże stanowią zwoje papieru, stosowane są farby lejne o niskiej lepkości. W technice „na zimno” farba utrwalana jest poprzez wsiąknięcie w papier, a druk „na gorąco” można wykonać przy użyciu wysokich temperatur powodujących odparowanie farby. W jaki sposób powstaje druk offsetowy?

Jak tłumaczy specjalista z Drukarni i Agencji Reklamy Media Vision zajmującej się kreowaniem wizerunku marketingowego: Proces drukowania offsetowego rozpoczyna się od wykonania naświetlenia na naświetlarce CTP. Później następuje przeniesienie obrazu z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Warto podkreślić, że po uruchomieniu procedury wydruku nie można wprowadzać zmian do projektu. Dlatego bardzo ważne jest wcześniejsze sprawdzenie i dopracowanie wszystkich szczegółów. Powstały produkt jest dokładnym i wiernym odwzorowaniem pierwowzoru.

Zastosowanie druku offsetowego

Możliwość wykonywania wielkoformatowych zleceń sprawia, że druk offsetowy wykorzystywany jest głównie w celach marketingowych. Doskonale nadaje się do tworzenia produktów reklamowych, promowania firmy na rynku, zwiększenia skuteczności kontaktu z klientem. Za pomocą offsetu wykonać można między innymi ulotki, katalogi, notesy, torby reklamowe, kalendarze, plakaty, a także pocztówki i wizytówki.

Dlaczego druk offsetowy jest stosowany w kampaniach reklamowych? Aby zwiększyć rozpoznawalność firmy na rynku trzeba zachęcić klienta estetycznie wykonanymi gadżetami. Druk offsetowy gwarantuje wykonanie produktów wysokiej klasy. Charakteryzuje się najwyższą rozdzielczością z wszystkich istniejących technologii druku. Oprócz tego, podczas drukowania wykorzystać można bogatą paletę barw, które nie ulegną wyblaknięciu. Ponadto druk jest opłacalny w projektach wielkoskalowych, co pozwala na wykonanie wielu gadżetów w korzystnej cenie.

Co warto wziąć pod uwagę przy wyborze druku?

Zanim zdecydujemy się na wybór druku offsetowego, warto uwzględnić kilka czynników. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na oczekiwany nakład, format, kolorystykę, czas realizacji oraz podłoże. Druk offsetowy nadaje się do produkowania materiałów w dużych ilościach. Czas realizacji zamówienia jest dłuższy w porównaniu do druku cyfrowego ze względu na konieczność dokładnego odwzorowania projektu, dlatego warto zaplanować go z wyprzedzeniem.

Jedną z istotnych zalet druku offsetowego jest możliwość użycia niemal każdego rodzaju papieru. Wybór typu podłoża nie wpływa na zmianę klasy wydruku. Co więcej, druk offsetowy zapewnia lepsze panowanie nad kolorem niż formy tradycyjne. Cechuje się również wysoką powtarzalnością, co sprawia, że poszczególne egzemplarze są identyczne.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas