Artykuł sponsorowany Na czym polega konfekcjonowanie kosmetyków?

Na czym polega konfekcjonowanie kosmetyków?

W celu zapewnienia konsumentom bezpieczeństwa istnieje szereg wymogów prawnych, które regulują składy kosmetyków dostępnych na rynku. Każdy przedsiębiorca trudniący się produkcją  kosmetyków kolorowych zobowiązany jest się do nich zastosować. Lista niedozwolonych składników obejmuje między innymi substancje pochodzące z ciała ludzkiego, narkotyki czy substancje rakotwórcze. Prawo polskie kładzie również nacisk na sposób konfekcjonowania i magazynowania kosmetyków. Dzięki temu mamy pewność, że kosmetyk, po który sięgamy w sklepie spełnia wszystkie określone normy.

 Konfekcjonowanie kosmetyków- co to oznacza?

 Pod tą tajemniczą nazwą, kryje się proces przepakowywania bądź pakowania kosmetyków. Może on odbywać się w sposób ręczny albo przy użyciu maszyn. Na konfekcjonowanie produktów kolorowych mogą składać się też czynności takie jak:

•                     etykietowanie – najczęściej jest to dodanie do produktu etykiety, która uzupełnia informację na oryginalnym opakowaniu       kosmetyku;

•                     nanoszenie oznaczeń takich jak kody kreskowe;

•                     pakowanie kilku sztuk towaru w zgrzewki;

•                     pakowanie kosmetyków w opakowania kartonowe;

•                     wklejanie wkładów np. pudrów, róży czy cieni do powiek;

•                     dodawanie do produktów gratisów;

•                     składanie i łączenie produktów w jedną całość.

Głównym celem tego procesu jest przygotowanie kosmetyku tak, by zaprezentować potencjalnemu klientowi produkt najwyższej jakości w estetycznym i funkcjonalnym opakowaniu. Jest to niełatwe zadanie. Opakowanie musi dobrze zabezpieczać produkt przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, a także współgrać z najnowszymi trendami.

 Wykorzystywanie firm zewnętrznych

Bardzo często zdarza się, że producenci kosmetyków kolorowych zlecają proces konfekcjonowania firmom zewnętrznym. Przykładem takiej jednostki gospodarczej może być firma Enso, która od ponad dziesięciu lat prowadzi owocną współpracę z niemieckim producentem tego rodzaju produktów. Firma zewnętrzna powinna cechować się sumiennością i wysoką jakością świadczonych przez nią usług. Bardzo ważne jest, by zachowywała wszelkie zasady czystości i bezpieczeństwa, żeby nie doprowadzić do zanieczyszczenia kosmetyków. Konfekcjonowanie dotyczy przede wszystkim samego opakowania kosmetyku. Niedopuszczalne są zmiany w jego składzie czy właściwościach fizycznych. Ponadto warto pamiętać, że atrakcyjne opakowanie to jeden z głównych bodźców, który skłania konsumenta do zakupu właśnie tego konkretnego produktu. Aż 60% decyzji o zakupie podejmowanych jest pod wpływem impulsu. Ogromne znaczenie ma, czy opakowanie kosmetyku będzie wyróżniało się na tle konkurencji. Klient zawsze wybierze to, które będzie bardziej poręczne, trwałe i ciekawie zaprojektowane.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas