Artykuł sponsorowany Jak właściwie zadbać o opony w samochodzie dostawczym?

Jak właściwie zadbać o opony w samochodzie dostawczym?

Sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach i ich regularna konserwacja pozwala w dłuższej perspektywie zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy. Proste rzeczy, takie jak kontrola ciśnienia może wpłynąć na trwałość opon. Za mało lub za bardzo napompowane opony nie zużywają się równomiernie. Dlatego nie wytrzymają tak długo. Na przykład niedopompowanie o 20% może zmniejszyć ich żywotność o około 20%.

Dlaczego warto regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach?

Nieprawidłowo napompowane opony mogą stworzyć poważne zagrożenie na drodze. Jeśli nie będziesz przynajmniej raz na miesiąc, sprawdzał ciśnienia w oponach sporo ryzykujesz. Śliwa Robert Rotrans Bus przypomina, że wydłuża się wtedy droga hamowania. Zwiększa się też zużycie paliwa. Istnieje większe ryzyko, że wpadniesz w niepotrzebny poślizg. Możesz mieć spory problem z bezpieczną i terminową realizacją zamówienia.

Jak monitorować ciśnienie w oponach?

Ciśnienie należy sprawdzać minimum raz w miesiącu i przed każdą dłuższą podróżą. Niektórzy eksperci twierdzą, że najlepiej monitorować ciśnienie przy każdym tankowaniu samochodu. Warto pamiętać, że czynniki pogodowe mogą się przyczynić do zmiany ciśnienia w oponach. Przy dużym spadku temperatury można zauważyć spadek ciśnienia na poziomie 0,3-0,4 bara.

Wielu renomowanych producentów umieszcza odpowiednie wartości ciśnienia w oponach na klapce wlewu paliwa. Takie informacje można też często znaleźć we wnętrzu samochodu. Umieszczone są również w książce serwisowej auta. Ciśnienie w oponach zawsze należy dopasować do obecnego obciążenia auta.

Stan bieżnika

Zgodnie z polskim kodeksem drogowym wysokość bieżnika powinna wynosić przynajmniej 1,6 milimetra. Jednak eksperci zalecają, aby opony letnie w samochodach osobowych zmienić, gdy bieżnik będzie miał wysokość 3 mm, a dostawczaki-4 mm. Bieżnik można łatwo samemu monitorować. Można do tego wykorzystać głębokościomierz suwmiarki lub miernik cyfrowy.

Kontrolę należy wykonać na różnych szerokościach opony i jeszcze w kilku innych miejscach. Należy je sprawdzić na środku, zewnątrz i wewnątrz. Jeżeli przynajmniej w jednym miejscu bieżnik nie mieści się w normie, należy zmienić oponę. Zawieszenie może prowadzić do nierównomiernego zużycia bieżnika. Wtedy należy pojechać do warsztatu. Mechanik powinien dokładnie sprawdzić stan pojazdu.

Regularnie sprawdzaj stan opon. Zwróć uwagę na ewentualne uszkodzenia. Zobacz, czy żadna opona nie jest przebita śrubką lub gwoździem. Nie lekceważ żadnych niepokojących objawów. Odwiedź profesjonalnego wulkanizatora.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas